تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۰
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۵۸۲۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خطاب به وزیر صنعت اعلام شد:

اعتراض انجمن زغال سنگ نسبت به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن !!

می متالز - انجمن زغال سنگ در واکنش به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن با ارسال نامه ای به وزیر صنعت مراتب اعتراض را اعلام کرد.
اعتراض انجمن زغال سنگ نسبت به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن !!

به گزارش می متالز، انجمن زغال سنگ در اعتراض به افزایش ۲۰ برابری حقوق دولتی معادن در نامه ای به علیرضا رزم حسینی اعلام کرد: در شرایطی که باید در جهت جذب سرمایه گذاری در این حوزه اقدام شود چند روز قبل، خبر افزایش 20 برابری حقوق دولتی پایه معادن زغال سنگ منتشر شد. فعالان این حوزه در شگفت هستند چه اتفاقی در معادن زغال سنگ افتاده، آیا تولید معادن یا سوددهی آنها 20 برابر شده که به یک باره شاهد این افزایش در حقوق دولتی بوده ایم؟!

فعالیت در معادن زغال سنگ به دلیل شرایط خاص زیرزمینی نسبت به سایر معادن با سختی کار، هزینه بالا و مشکلات عدیده ای همراه است و در سطح جهانی به دلیل نقش زغال سنگ در تامین انرژی و ایجد اشتغال انبوه به این معادن یارانه های مختلفی پرداخت می شود.

در ایران به دلیل شرایط زمین شناسی و لایه های با ضخامت پایین این مشکلات وسیع تر بوده و در مقایسه با سایر حوزه ها مانند معادن سنگ آهن، مس، سرب، روی و سنگ های ساختمانی معادن زغال سنگ توسعه مناسب نداشته و به نسبت رشد مصرف زغال سنگ افزایش تولید نداشته ایم و بخشی از طریق واردات تامین می شود.

در وضعیت کنونی علی رغم ذخایر 1.2 میلیارد تنی زغال سنگ درصورتی که فکر اساسی برای جذب سرمایه گذار و توسعه معادن زغال سنگ انجام نشود واردات این محصول به میزان دو میلیون تن در سال خواهد رسید و ضمن خروج ارز مانع اشتغال و توسعه معادن خواهد شد.

در دوره هایی که استاندار کرمان بودید به خوبی از وضعیت اقتصادی این معادن واقف هستید که معادن زغال سنگ توان پرداخت این میزان را ندارند و دولت باید به شیوه های مختلف مستقیم و غیرمستقیم به این معادن کمک کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده