تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۱۶۱۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

تحقق شعار جهش تولید بدون صادرات میسر نمی‌شود

می متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقق شعار جهش تولید بدون صادرات محصولات تولیدی داخلی میسر نمی‌شود.
تحقق شعار جهش تولید بدون صادرات میسر نمی‌شود

به گزارش می متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری جنوب‌شرق استان تهران که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و استاندار تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: تولید و فروش، دو دانش و علم جدا از هم هستند که لزوما هر کس که تولید کننده خوبی است، نمی‌تواند فروشنده و بازاریاب خوبی نیز باشد.

وی اظهار داشت: حوزه فروش و صادرات مقوله‌ای علمی‌ است که توجه به آن می‌تواند زمینه را برای تحقق شعار جهش تولید میسر کند و در اصل، بدون صادرات این شعار عملیاتی نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی تولید ملی افزایش یافت، بازار داخلی دیگر دیگر جوابگو نبوده و باید آن محصول به خارج از کشور صادر شود که اگر چنین امری اتفاق نیفتد، افول تولید آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس لازمه تحقق شعار جهش تولید را دست‌یابی به بازارهای‌ جهانی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید، باید بازارهای بین‌المللی و اطراف کشور را به خوبی جذب کرد که لازمه این امر، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت دولت از صادرات محصولات تولیدی در کشور است.

این مسوول یکی از نگرانی‌های تولید کنندگان را رفع تحریم و آزاد شدن واردات اعلام و خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نگرانند که با رفع تحریم‌ها و آزاد شدن واردات، بازار مصرف تولیدات داخلی در اختیار محصولات وارداتی قرار گیرد لذا این افراد از دولت تقاضا دارند تا برای رفع چنین مشکل احتمالی، چاره‌ای اساسی بیاندیشد.

۴۴ درصد از محصولات کشاورزی و دامی استان تهران در دشت ورامین تولید می‌شود

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: چهار شهرستان دشت ورامین بیش از ۴۴ درصد از نیاز مواد پروتئینی، لبنی، صیفی‌جات مورد نیاز استان تهران را تأمین می‌کنند و از این رو این منطقه، در استقلال غذایی کشور نقش مهمی و حیاتی دارد.

حسین نوش‌آبادی افزود: دشت ورامین از سابقه‌ای انقلابی برخوردار است و مردم این دیار با قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، نام خود را در تاریخ انقلاب بلند آوازه کردند از این رو امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که مردم دشت ورامین حق ویژه بر کردن نظام دارند.

وی یکی از مطالبات به حق مردم این دیار را دسترسی به حمل و نقل ریلی و متروی تهران اعلام کرد و افزود: مطالبه مردم دشت ورامین اتصال به متروی تهران است نه قطار حومه ای، مردم دشت ورامین از دولت و مجلس تقاضا دارند تا موضوع احداث خط مترو را دارند تا روزانه ۱۰۰ هزار تردد آنان به تهران به راحتی انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی نیاز منطقه به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را حق این مردم اعلام کرد و افزود: حق‌آبه اصلی سد ماملو به نام مردم دشت ورامین است که به شرب تهران اختصاص یافته و تنها ۳۰ درصد آن به مصرف شرب و کشاورزی مردم این منطقه می‌رسد.

وی یاداور شدد: شهرستان پیشوا فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است و ساختمان نیمه کاره بیمارستان دانشگاه آزاد سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده است از این رو تعیین تکلیف و تکمیل این پروژه از اولویت‌های منطقه است.

در سفر یک روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، مشکلات شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در جریان بازدید میدانی بررسی شد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!