تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۶۱۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان صنایع کوچک خبر کرد:

سرعت‌بخشی به بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد در نواحی صنعتی

می متالز - معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تسهیل شرایط اقاله واحدهای صنعتی تملیک شده به ذی‌نفع اصلی در راستای «جهش تولید» در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و سرعت بخشی به بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد خبر داد.
سرعت‌بخشی به بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد در نواحی صنعتی

سرعت‌بخشی به بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد در نواحی صنعتی

به گزارش می متالز، اقاله در لغت به معنای مسامحه و نادیده انگاشتن امر یا موضوعی بوده و در اصطلاح، به عقدی گفته می‌شود که موضوع آن از بین رفتن همه یا قسمتی از عقد نخست است و در آن رضایت و توافق به همراه اراده طرفین شرط لازم است.

«اصغر مصاحب» با اعلام این مطلب افزود: درپی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با شورای هماهنگی بانک‌ها که با هدف راه‌اندازی مجدد طرح‌ها و واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های دولتی و غیردولتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به امضاء رسید، شرایط اقاله واحدهای تولیدی تملیک شده به ذی‌نفع اصلی تسهیل شد.

وی تصریح‌ کرد: براساس مفاد این تفاهم‌نامه، امکان اقاله واحدهای تملیک شده به ذی‌نفع اصلی با پرداخت اولیه ۱۰ درصد و اقساط پنج ساله با دوره تنفس دست‌کم ۶ ماه برای بازفعال‌سازی و راه اندازی مجدد طرح‌ها و واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های عامل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مهیا شده است.

مصاحب اضافه‌ کرد: یکی از دغدغه‏‌های واگذاری واحدهای تملیک شده توسط بانک‌های جانشین، عدم صلاحیت سرمایه‌گذاران جدید و رویکرد سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های نامولد بود که براساس تفاهم انجام شده، این امکان برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها فراهم شد تا سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و پیشینه فعالیت در بخش تولید به سیستم بانکی به‌عنوان سرمایه گذار جدید معرفی شوند.

وی ادامه‌داد: اکنون یک‌هزار و ۷۶۲  طرح و واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تحت جانشینی بانک‌های عامل است که از این تعداد یک‌هزار و ۱۳۱ واحد غیرفعال و ۶۳۱ واحد فعال هستند.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد با اقاله یا واگذاری طرح و واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران جدید، اشتغال جدیدی در حدود ۲۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود.

براساس این گزارش، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فن‌آوری، ۳۸ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

عناوین برگزیده