تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۶۲۹۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صدور مجوز برای ایجاد ۱۴ معدن جدید امسال در استان همدان/ معدن طلا در استان نداریم

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال مجوز ایجاد ۱۴ معدن جدید با ظرفیت ۷۶۰ هزار تن در استان صادر شد.
صدور مجوز برای ایجاد ۱۴ معدن جدید امسال در استان همدان/ معدن طلا در استان نداریم

به گزارش می متالز، محمد خاکی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در نشست فضای مجازی با خبرنگاران گفت: امسال مجوز ایجاد ۱۴ معدن جدید با ظرفیت ۷۶۰ هزار تن صادر شده است و این معادن سرمایه گذاری ۲۴۴ میلیارد تومانی را برای استان به همراه داشته اند.

او افزود: معادن جدید ظرفیت اسمی مواد معدنی استان را تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش داده اند.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان  ادامه داد:  از ۲۸۵ معدن استان هم اکنون ۲۰۰ معدن فعال و ۸۵ معدن نیمه فعال و یا تعطیل هستند که علت آن بیشتر اختلافات محلی با مردم و روستاییان و کمبود سرمایه گذاری‌ها ست.

خاکی با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته  جهش بزرگی در استخراج مواد معدنی در استان رقم خورده است اظهار داشت: ما در استان یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن ذخایر مواد معدنی داریم که هم اکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن آن‌ها در معادن فعال قابل استخراج است.

او بیان کرد: ما از نظر میزان معادن در رتبه هشتم تا دهم و میزان استخراج آن‌ها بین رتبه‌های دوازدهم تا پانزدهم کشور قرار داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه هنوز معدن طلا در استان کشف نشده است، گفت: یک معدن چند فلزی با احتمال وجود طلا بر اساس تحقیقات زمین شناسی در نهاوند داریم که استخراج از آن به شرکت دولتی تهیه و تولید مواد معدنی ایران سپرده شده است.

او از اشتغال هزار و ۴۰ نفر در معادن استان خبر داد و اظهار داشت: نقشه‌های معادن استان در دست تهیه است و قرار است استان همدان به قطب فروسیلیس کشور تبدیل شود.

خاکی بیان کرد: ما در سنگ‌ها و مواد معدنی سیلیس، آندولوزیت و فلدسپات بیشترین معادن کشور را داریم.

عناوین برگزیده