تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۵۸۱
کد خبر: ۱۷۴۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر امور انبارها وسفارشات مجتمع مس سرچشمه:

صنعتگران رفسنجانی به سمت حرفه ای شدن گام بردارند

می متالز - مدیر امور انبارها وسفارشات مجتمع مس سرچشمه گفت: بر این عقیده هستم که صنعتگران رفسنجانی باید به سمت حرفه ای شدن گام بردارند وضمن رعایت کلیه استانداردهای فنی مرتبط، با کنترل کیفی مستمر، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
صنعتگران رفسنجانی به سمت حرفه ای شدن گام بردارند

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس عباس زارع بنی اسدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازمندیها و توانمندیهای مجتمع مس سرچشمه در روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه در محل دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: این نمایشگاه در وهله اول جهت ارائه نیازمندیهای مس با هدف جلب مشارکت وهمکاری تولیدکنندگان وفروشندگان شهرستانهای همجوار می باشد که با این کار انشاا... شاهد رونق اقتصادی وخودکفایی صنایع این شهرستانها در سالهای آتی خواهیم بود.

وی بیان داشت: در کنار دستاوردهایی که برگزاری این نمایشگاه برای صنعت مس خواهد داشت رفع برخی از موانع تولید نیز مد نظر می باشد یعنی برگزاری این نمایشگاه در واقع یک ارتباط دوسویه است که هم کمک به تولید مس وتولید ملی می کند و هم بحث رونق وپویایی اقتصاد شهرستان را به همراه خواهد داشت.

مدیر انبارها وسفارشات مجتمع مس سرچشمه ضمن اشاره به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی وکمبود محصول پسته در استان کرمان بیان کرد: در سال جاری مسائلی از قبیل کمبود آب وتغییر شرایط اقلیمی خسارتهای جبران ناپذیری به محصول پسته وارد نموده که این مسئله لزوم خروج از اقتصاد تک محصولی وتوجه به گزینه های جایگزین را بیش از پیش آشکار نموده است .

 وی با اشاره به وضع تحریمهای ظالمانه امریکا بیان داشت: راهگشای عبور از این تحریمها، حرکت صنایع کشور به سمت بومی سازی و استفاده از ظرفیتهای داخلی و منطقه ای است.

زارع بنی اسدی عنوان کرد: امور انبارها وسفارشات مجتمع مس سرچشمه با پیشینه وکارنامه موفق در امر سفارش گذاری قطعات و با اتکا به بدنه کارشناسی فنی وتخصصی در حوزه های مکانیک، برق و ابزاردقیق، شیمیایی و عمومی نقش بسزایی در زنجیره تامین مواد وقطعات شرکت ملی صنایع مس ایران به عهده دارد.

وی در ادامه افزود: تبادل دانش فنی وتخصصی با تامین کنندگان یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه است که با توجه به داشتن بدنه کارشناسی فنی وتخصصی در امور انبارها و سفارشات و شناخت کامل محتوای فنی قطعات، این انتقال و تبادل دانش فنی به بهترین نحو با سازندگان و فروشندگان صورت می گیرد و کمک شایانی به اعتلای دانش بازار می کند.

وی یادآور شد: شرکت خدمات بازرگانی(پیمانکار تامین قطعات شرکت مس) نیز بعنوان یکی از حلقه های مهم زنجیره تامین شرکت مس در طول برگزاری نمایشگاه، همراه همکاران شرکت مس پاسخگوی مراجعین در خصوص بومی سازی وساخت قطعات خواهد بود.

زارع بنی اسدی تاکید کرد: هدف ما در این نمایشگاه شناساندن کامل نیازمندیهای مس به تولیدکنندگان وصنعتگران است ودر طول برگزاری نمایشگاه، همکاران بنده با حضور مستمر پاسخگوی سؤالات فنی بازدید کنندگان خواهند بود.

وی عنوان کرد: عدم اطلاع وآگاهی تامین کنندگان در خصوص راههای ارتباطی با حوزه ساخت وخرید شرکت مس  یکی از مشکلات اولیه ورود به حوزه تامین می باشد که در این زمینه نیز برنامه خاصی را مد نظر قراردادیم و با معرفی کانالهای ارتباطی از جمله سایت مس،شبکه های اجتماعی و... سعی در اطلاع رسانی مناسب در این زمینه ودر نهایت برقراری ارتباط مستمر با تولید کنندگان وسازندگان خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به پیشینه درخشان شرکت مس در خصوص ساخت و بومی سازی قطعات عنوان نمود: در زمینه بومی سازی قطعات، فعل خواستن به نحو احسن در شرکت مس صرف شده است و در آینده ای نه چندان دور شاهد ارتقا و پیشرفت شگرفی در صنعت شهر رفسنجان واستان کرمان در این زمینه خواهیم بود و برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاه ولی عصر(عج) را به فال نیک میگیریم وامیدواریم با ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه گام بزرگی در راه خودکفایی ورفع وابستگی ها برداریم.

عناوین برگزیده