تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۴۴
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۷۷۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

دریافت ۱۶ هزار میلیاردی از فراریان مالیاتی و بررسی قانون مالیات ارزش افزوده

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی قانون اصلاح شده مالیات بر ارزش افزوده تا دو هفته آینده در مجلس و دریافت ۱۶ هزار میلیارد تومان از فراریان مالیاتی خبر داد.
دریافت ۱۶ هزار میلیاردی از فراریان مالیاتی و بررسی قانون مالیات ارزش افزوده

  به گزارش می متالز به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: جایگزینی عملکرد دولت در بخش اقتصادی باید طراحی شود و اکنون برای دور زدن تحریم‌ها اتاق بازرگانی باید نقش ایفا کند.توافق در کمیسیون اقتصادی با وزیر سابق اقتصاد این بود که نرخ مالیات کاهش یابد و پیشنهاد آن باید از سوی دولت در قالب لایحه یا طرح از سوی مجلس باشد، اعتقاد بر این است هر چقدر نرخ مالیات کاهش یابد، میزان فرار مالیاتی هم در اقتصاد کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی می‌توان تصمیم منطقی در مورد مالیات اتخاذ کرد که به سمت اصلاح ساختار نظام مالیاتی حرکت کنیم،افزود: هر کس مصرف بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بپردازد و هر کس بیشتر تولید می‌کند،باید مالیات کمتری بپردازد و این موضوع ادبیات توسعه در اقتصاد مقاومتی است.
ظرف یک تا دو هفته آینده قانون اصلاح شده مالیات بر ارزش افزوده به صحن مجلس خواهد آمد تا مشکلات مالیات در بحث تولید اصلاح شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای توسعه پایه‌های جدید مالیاتی هم در حال بررسی هستیم که مالیات بر عایدی سرمایه( سی جی تی) یکی از ابزارهاست که به فعالان اقتصادی کمک می‌کند و برای افزایش نرخ مالیات باید اجازه توسعه پایه‌های مالیاتی را دارد.از سال گذشته تاکنون به واسطه بررسی وضعیت تراکنش‌های بانکی نزدیک 16 هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی حقه دولت از کسانی که تاکنون یک ریال مالیات نداده‌اند،وصول شده است.

پورابراهیمی گفت: پیشنهاد کاهش نرخ مالیاتی با هماهنگی دولت، وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی می‌تواند پیش‌رود و موضوع کاهش نرخ مالیاتی را در قالب یک طرح دو فوریتی می‌توان در نیمه دوم  سال جاری در مجلس بررسی کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده