تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۰۱
بازدید: ۱۰۴۹
کد خبر: ۱۸۱۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات

می متالز - مراسم اختتامیه حفظ سوره های حشر و حجرات عصر چهارشنبه 14 شهریور 1397 با حضور امام جمعه، مدیر مجتمع مس سرچشمه، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولین و شرکت کنندگان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر عج برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات

به گزارش می متالز، مراسم اختتامیه حفظ سوره های حشر و حجرات با حضور امام جمعه، مدیر مجتمع مس سرچشمه، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولین و شرکت کنندگان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر عج برگزار شد.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در آئین اختتامیه این مسابقه اظهار داشت: مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات، دومین مسابقه بزرگ حفظ قرآن است که امسال توسط مجتمع مس سرچشمه در شهرهای رفسنجان، انار، سرچشمه و پاریز برگزار شده است.
سید علی میرافضلی افزود: از حمایت مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و انار و باشگاه فرهنگی ورزشی پاریز که در برگزاری این برنامه به ما کمک کردند تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این مسابقه انجام شد که انگیزه مضاعفی به ما داد که این برنامه را ادامه دهیم، ادامه داد: در مسابقه بزرگ حفظ قرآن سوره های حشر و حجرات 1557 نفر شرکت کردند که اکثریت آنها از بانوان بودند.
وی بیان کرد: قرار بود کسانی که به 80 درصد سوالات پاسخ داده اند در قرعه کشی شرکت داده می شوند که یک سوم شرکت کنندگان به این حد نصاب رسیده بودند.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: از کسانی که به 80 درصد سوالات پاسخ داده بودند 31 نفر به 100 درصد سوالات و 70 نفر فقط یک اشتباه و 68 نفر دو اشتباه داشتند.
میرافضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این مسابقات بهانه ای برای حفظ قرآن و حفظ قرآن نیز مقدمه ای برای فهم قرآن و فهم قرآن پشتوانه عمل به قرآن در زندگی ما باشد.


شرکت مس حرکت جانانه ای در این زمینه انجام داده است


استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی سوره مبارکه حجرات سوره آداب است و این سوره آداب چگونه زیستن و چگونه برخورد کردن از خدا و خلق خدا را مطرح می کند.
حجت الاسلام گنجی با بیان اینکه سوره حشر در خصوص پیامبر شناسی می باشد، افزود: در این سوره بیان می شود که اعتقاد ما نسبت به حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) چگونه باید باشد در این سوره بیان می کند که هر چه را که پیامبر(ص) برای ما آورده و هر دستور اخلاقی، عبادی، اعتقادی و ... را می دهد بدون چون و چرا و شک و تردید بشنوید و عمل کنید و از هر چه نهی می کند خود را باز دارید این یک پیام سوره حشر است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق برخی احادیث و روایات در سه آیه آخر سوره مبارکه حشر است، تصریح کرد: اسم اعظم نامی از نامهای خداوند است و اگر کسی این نام را بداند اعمال محیرالعقول را می تواند در عالم انجام دهد، خداوند اسم اعظم خود را به اهل بیت(ع) یاد داده بود و برای همین از درون و برون افراد و گذشته و آینده افراد خبر داشتند.
گنجی با بیان اینکه سوره حشر برای تربیت نسل مهم است، گفت: این سوره برای تهذیب نفس مهم است امروز ما شکسته خورده نفس اماره، ابلیس و یا شکسته خورده مدیران نادرست هستیم مدیریت اگر درست بود امروز ما مشکلات اقتصادی نداشتیم.
وی با طرح این سوال که قرآن در زندگی ما چه نقشی را ایفا می کند، تأکید کرد: قرآن کتاب شفا و درمان است و این جایگاه این کتاب الهی است و باید از این دیدگاه به قرآن نگاه کنیم و آنان که به قرآن به این ویژگی توجه دارند هرگز افسرده نمی شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با قرآن مانوس نشده ایم، یادآور شد: حضور جوانان در فضاهای قلابی مجازی باعث بروز ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است با حفظ قرآن و نهج البلاغه به جوانان شادابی و نشاط ببخشیم و قرآن آرامش به همراه می آورد.
گنجی خاطرنشان کرد: زیباترین هنر آن است که انسان به آرامش برسد و انسانیت خود را پیدا کند که به برکت قرآن در کنار عترت و اهل بیت(ع) همه مشکلات ما حل می شود.
وی با بیان اینکه اگر امروز مشکل داریم از قرآن و اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم، اظهار کرد: سعادتمندی انسان با داشتن قدرت، ثروت و شهرت نیست بلکه انسان باید به مانند اولیا و انبیاء و فرشتگان زندگی کرده و با قرآن همراه با اهل بیت(ع) همراه شود.
گنجی با قدردانی از مسئولین برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: شرکت مس که حامی فرهنگ و هنر است حرکت جانانه ای در این زمینه انجام داده است و توصیه می کنم از این مسابقات هر چه می توانید برگزار کنید، اینجا هر چه هزینه کنید هزاران برابر جواب می دهد و برای شما ماندگاری دارد.
در پایان این مراسم، نفرات برتر مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات با اهدای هدایایی تقدیر و اسامی 100 برگزیده این مسابقه اعلام شد.
گفتنی است اسامی 100 برگزیده قرعه کشی مسابقه بزرگ قرآنی سوره های مبارکه حشر و حجرات بر روی سایت مجتمع مس سرچشمه به نشانی kerman.nicico.com/index.jsp?fkeyid=&siteid=3&pageid=1595  قرار گرفته است.

منبع: روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده