تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۹۶۳۶
مه آبادی:

تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور به سه دهه رسید

می متالز - مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور گفت: تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور با اجرا و تجهیزات فرودگاهی جدید به سه دهه رسیده است.
تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور به سه دهه رسید

به گزارش می متالز، رحمت‌الله مهابادی در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه هوانوردی با اشاره به اینکه در کمتر از چهار سال گذشته تحولات بسیار زیادی در حوزه ناوبری و فرودگاهی کشور شاهد بوده‌ایم افزود: هم اکنون 54 فرودگاه کشور و 152 ایستگاه کم ناوبری کشور به مراکز تبدیل شده و کمتر نقطه‌ای است که عملیات عمرانی در آنها انجام نشده است.

وی ادامه داد:در فاصله کوتاهی که برجام ایجاد شد یک هزار میلیارد تومان تجهیزات وارد و یک هزار میلیارد پروژه عمرانی ایجاد کرده‌ایم که بخشی از آنها در زوایای پنهانی        فرودگاه مهرآباد وجود دارد.

مهابادی اظهار کرد: هم اکنون تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور به سه دهه رسیده و در چنین جنگ اقتصادی مسئولان می توانند بدون دغدغه حوزه هوانوردی به سایر بخش‌ها بپردازند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور تصریح کرد: امسال توانسته‌ایم نوسازی کلیه سامانه‌های ارتباطی و ناوبری انجام دهیم و قدم‌های بسیار زیادی را جدا از نوسازی ناوگان‌ها برداشته‌ایم.

وی به پروژه سامانه مدیریت ایمنی اشاره کرد و افزود: تمامی فعالیت‌های هوانوردی از چند ویژگی برجسته برخوردار هستند که  از جمله این ویژگی‌ها ایمنی، کارآمد و اقتصادی بودن است. اولویت اصلی ما آن است که ایمنی پروازها و مسافران را رعایت کنیم و ما در این بخش مجاز به انجام به هیچ ریسکی نیستم و برقراری امنیت و مدیریت مهمترین ماموریت ما است.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این پروژه‌ها امنیت در دستور کار قرار داشت افزود: ما تمامی فعالیت‌های خود را طبق استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: هیچ خطری در فعالیت‌ها و فرآیندهای ما پنهان نمی‌ماند سامانه مدیریت ایمنی یک رویکرد را پیش گرفته است و هدف از آن ایجاد سیستم یکپارچه تعطیل‌ناپذیر است.

وی به معضلات حوزه هوانوردی اشاره کرد و افزود: در این بخش با مشکلات زیادی از جمله پرواز پرندگان در آسمان و ورود حیوانات وحشی به باند پرواز است.

وی در ادامه به پروژه مرکز آموزش کنترل هوایی ترافیک اشاره کرد و افزود: در این مرکز شبیه‌ساز با دو موقعیت کاری در فضایی به مساحت 50 متر مربع و ظرفیت آموزشی 6 تا 8 نفر را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود:همچنین بهره‌گیری از فضای مناسب و امکانات آموزشی نوین دوره‌های آموزشی ملی در سطح استانداردهای ملی و فراملی را در نظر گرفته ‌ایم.

وی به پروژه دیگری در این بخش اشاره کرد و افزود: شبیه‌ساز تقرب پرواز عملیاتی که زمینه‌ساز آموزش بهتر متخصصان مراقب پرواز در ساختمان جدید مرکز کنترل می‌شود ، افتتاح کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: پروژه استقرار بریفینگ مرکز کشور که زمینه‌ساز یکسان‌سازی قوانین و مقررات خدمات طرح پرواز و چابک‌سازی نیروی انسانی شاغل در فرودگاه‌ها می‌شود را امروز افتتاح می‌کنیم.

وی در ادامه به بهره‌برداری از یکی از مسیرهای هوایی جدید اشاره کرد و افزود: با ایجاد این مسیر هوایی کوتاه‌سازی در بخش هوایی کشور داریم به طوری که مسیر 380 کیلومتری به 207 کیلومتر کاهش می‌یابد و ما شاهد کوتاه شدن 173 کیلومتری در مسیر زابل به زاهدان هستیم.

وی ادامه داد: با ایجاد این رویداد شاهد کاهش مصرف موتور و قطعات هواپیما هستیم و در این بین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی بسیار مشهود است.

وی درباره ویژگی بریفرینگ مرکزی اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه زمینه ساز کاهش پروازهای عبوری می‌شود.

عناوین برگزیده