تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۹۶۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس سازمان برنامه و بودجه :​

ملاحظه کاهش قدرت خرید مردم در بودجه ۹۸/ حمایت از پیمانکاران بعد از گرانی مصالح ساختمانی

می متالز - نوبخت گفت: بودجه سال آینده واقع‌بینانه خواهد بود و با توجه به ظرفیت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم را در بودجه سال آینده ملاحظه می‌کنیم.
ملاحظه کاهش قدرت خرید مردم در بودجه ۹۸/ حمایت از پیمانکاران بعد از گرانی مصالح ساختمانی

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برنامه‌ای را در رابطه  با تقویت و حمایت از تولید و اشتغال داریم تا بنگاه‌های تولیدی کشور را که بار بزرگی از اشتغال را بر دوش دارند حمایت کنیم  و  خسارت و آسیب‌هایی که به بنگاه‌های تولیدی وارد می‌شود را جبران کنیم.

 

وی افزود: قبل از اینکه بتوانیم این بسته را ابلاغ و اجرا کنیم، امروز با فعالان اقتصادی تقسیم کار کرده و کارگروه‌های مشترکی بین سازمان برنامه و اعضای اتاق بازرگانی تشکیل دادیم که افراد روی آن کار کرده و در جلسه هفته آینده با همین اعضا آن را مصوب کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برنامه دیگری از طریق سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده تا مصالح ساختمانی که افرایش قیمت یافته‌اند  و پیمانکاران که برای سال جاری با دولت قرارداد دارند، ضرر نکنند.

وی  ادامه داد: این برنامه تهیه شده و قبل از اینکه اجرا و ابلاغ شود به سمع و نظر بخش خصوصی خواهد رسید؛ ضمن اینکه کارگروهی از اتاق بازرگانی و سازمان برنامه تشکیل شد تا بر روی آن کار شود و بعد از اینکه توافق طرفین حاصل شد، ظرف این ماه آن را اجرایی خواهیم کرد.

نوبخت  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جبران کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه دولت در بودجه سال ۹۸ چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: ستاد از نیمه تابستان کار خود را شروع  و هفتمین جلسه آن سه شنبه هفته گذشته تشکیل شد و فردا نیز جلسه بعدی است که در آن، نمایندگان اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف شرکت می کنند تا بودجه به صورت واقع بینانه تدوین شود؛ باید از عقل جمعی که شامل کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی است، بیشتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد:  از آنجا که بودجه سال آینده یک بودجه واقع‌بینانه خواهد بود ما هم باید در آن همه مسائل از جمله کاهش قدرت خرید مردم را در این بودجه با توجه به ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم ملاحظه کنیم ؛ به هر حال امیدواریم بودجه ۹۸ با همه این سختی‌های که در پی دارد  در زمان تعیین شده، مشابه سال‌های گذشته  تهیه و به مجلس ارایه شود.

عناوین برگزیده