تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۰۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مسیر "هرمز" هموار شد / فرار فولادسازان از لمس تحریم‌ها

می متالز - صنعت فولاد کشور در سال‌های اخیر با چالش‌ و مشکلات متعددی رو‌به‌رو بوده و باوجود احتمال تحریم مجدد، فولادی‌ها باید زمینه‌های دسترسی به بازارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهند تا کمتر از گذشته مورد گزند تحریم‌ها واقع شوند.
مسیر "هرمز" هموار شد / فرار فولادسازان از لمس تحریم‌ها

به گزارش می متالز، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص تأثیرات FATF بر مراودات مالی و میزان مبادلات گفت: در این خصوص پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان داشت و به‌طورکلی هرقدر روابط بانکی شفاف‌تر باشد، مراودات مالی برای تأمین مواد اولیه و فروش محصولات سهولت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با دلیل ریزش فلزات در بازار بورس عنوان کرد: در چندین نوبت اقدامات لازم برای عرضه محصولات فولادی در بورس‌کالا انجام شد اما این امر تحقق نیافت؛ گویا سازمان بورس با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت همچنان در خصوص شیوه و نحوه عرضه در بورس در حال مذاکره هستند؛ در حال حاضر عرضه‌ای از سوی شرکت فولاد هرمزگان صورت نگرفته و کشف قیمت جدید نداشته‌ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در رابطه با تأثیر تحریم‌ها بر صنایع فولادی گفت: در دوره دوم تحریم‌ها با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود، البته این مشکلات ملموس بوده و طی سالیان گذشته با این مسائل دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم.

ارزانی افزود: راهکار مؤثر برای عبور از تحریم‌ها، توسعه صادرات است که باید در هر شرایطی نه‌تنها در صنعت فولاد بلکه در تمام صنایع لحاظ گردد تا سبب ارزآوری شود و مسیر عبور از شرایط ویژه تحریم‌ها تسهیل گردد.

وی افزود: درمجموع، شرکت فولاد هرمزگان سال گذشته ۷۰ درصد از تولیدات خود را صادر کرد؛ در حدود ۱.۴۱۰.۰۰۰ تن تولید و ۱.۱۱۰.۰۰۰ تن صادرات داشته‌ایم؛ سال جاری نیز صادرات چشمگیری به ثبت رسید، هرچند نسبت به سال گذشته مقداری کاهش دیده می‌شود اما تلاش می‌کنیم رقم مناسبی را در ۶ ماهه دوم برای صادرات داشته باشیم.

ارزانی در خصوص حجم تولید و تقاضا و توازن این دو افزود: تلاش بر این است که با حداکثر تولید و حداکثر ظرفیت کارخانه به اهداف موردنظر دست‌یابیم؛ بخشی از نیازها داخلی است و با توجه به نیاز شرکت‌های داخلی و هماهنگی با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در بورس عرضه محصول خواهیم داشت و باقی تولیدات در بخش صادرات استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: در این زمینه کمک وزارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار کارساز است که در خصوص تسهیلات در بخش صادرات راهکارهایی را اتخاذ کرده تا این مهم تسهیل شود.

وی افزود: در صورت موفقیت در بخش صادرات و دست یافتن به راهکارهای مناسب در این زمینه که بتواند مراودات مالی به سهولت انجام شوند، پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم نیز باتحمل سختی کمتر، از موانع عبور کنیم.

این مقام مسئول در توصیه به سهامداران در بازار بورس عنوان کرد: سهامداران می‌بایست مطالعات دقیقی داشته باشند، بازار را به‌خوبی بررسی نموده، از افزایش و کاهش انواع سهام مطلع شده و با توجه به شرایط اجتماعی و بین‌المللی به‌دوراز جو روانی و التهابات موجود تصمیم درستی اتخاذ نمایند.

عناوین برگزیده