تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۵۳۵
کد خبر: ۲۱۱۲۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
هم زمان با سفر استاندار کرمان به قلعه گنج صورت گرفت

از افتتاح فاز اول معدن مس رمشک تا بازدید از روستای سوردر

‌می‌متالز - صبح ۲۹ اردیبهشت استاندار کرمان با همراهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی به شهرستان قلعه گنج سفر کرد.

به گزارش می‌متالز، جنوب کرمان: امروز ۲۹ اردیبهشت استاندار کرمان با همراهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی به شهرستان قلعه گنج سفر کرد.

«علی زینی وند» در ابتدای ورود به این شهرستان مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسوولان شهرستانی قرار گرفت.

استاندار کرمان در سفر به شهرستان قلعه گنج از جاده رمشک به کُتیج، روستا‌های سورگاه، سوردر و بازدید کرده و با مردم نیز ملاقات کرد سپس به اتفاق هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای روستای گوهنچان قلعه گنج به مقام والای شهیدان ادای احترام کرده و به دیدار مادر شهید کامرانی رفته و صبوری و استقامت مادران شهدا را ستودتی توصیف کرد.


وی در ادامه سفر نشستی با مولوی‌های اهل تسنن رمشک داشته و در این نشست بر گسترش فعالیت‌های قرآنی، توسعه زیرساخت‌های شهری و عمرانی تاکید کرد و در روستا‌های رمشک مورد تجلیل قرار گرفت.


همچنین استاندار به دیدار تعدادی از خانواده‌های مددجویان رفت و برای رفع مشکلات آن‌ها دستور لازم را صادر کرد، مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی و مدیرعامل هلال احمر استان در این دیدار‌ها حضور داشتند.


افتتاح مرکز مددکاری کمیته امداد دهستان رمشک از دیگر برنامه‌های سفر وی به قلعه گنج بود و با بهره برداری از این مرکز ۹۹۳ خانواده تحت پوشش قرار گرفتند.


زینی وند در سفر به بخش چاه‌داد‌خدا شهرستان قلعه‌گنج ضمن بازدید از جاده در دست احداث رمشک به کتیج، مدرسه ۶ کلاسه سورگاه را با اعتبار ۱.۹ میلیارد تومان با مشارکت موسسه مهر گیتی افتتاح کرد.


همچنین در این سفر با حضور استاندار فاز اول معدن مس رمشک با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ تن و سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه زمینه اشتغال ۷۵ نفر فراهم شد و علاوه بر این نیز کلنگ کارخانه۵۰۰تنی فلوتاسیون مس رمشک به زمین زده شد.


استاندار کرمان در این سفر از تامین اعتبار جاده رمشک به کتیج و تلاش برای آبرسانی به ۳۰ روستای منطقه خبر داد و همراهی محلی را برای توسعه معدنی لازم دانست.


روستای سوردر مقصد بعدی استاندار کرمان در سفر به قلعه گنج بود، خانه‌های این روستا تلفیقی از خانه‌های کپری و نوساز بنیاد مسکن بود.

در حاشیه این سفر غلامرضایی دهیار روستا خواسته‌های اهالی این روستا و روستا‌های همجوار به ویژه تامین آب آشامیدنی را مطرح کرده و استاندار نیز دستور بررسی و مطالعه تامین آب را صادر کرد.

هلال احمر نیز توزیع ۳۰۰بسته غذایی را در این منطقه آغاز و اعلام کرد هزینه‌های درمانی و دارویی را تامین می‌کند.


شایان ذکر است؛ در سفر یک روزه استاندار به شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان مدیران کل دفتر روستایی و دفتر سیاسی استانداری، مشاور اقتصادی، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر استان، وی را همراهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده