تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۱۱۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس شهربابک مطرح شد

احیای اصول اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

می متالز - اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس شهربابک در بستر اقتصاد مقاومتی به همت این مجتمع در اداره فنی و حرفه‌ای شهربابک برپا شد.
احیای اصول اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس شهربابک در بستر اقتصاد مقاومتی با حضور «جلیل حسانی»، مدیر مجتمع مس شهربابک، «محمدرضا جهانگیری»، مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان، «علی اسدی»، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران مجتمع مس شهربابک و مسئولین شهرستان در اداره فنی‌وحرفه‌ای شهربابک آغاز به کار کرد.

مدیر مجتمع مس شهربابک در این مراسم از راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کار به‌منظور احیای اصول اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی خبر داد و گفت: به منظور احیای شعار اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کار در شهرستان بعد از مدتی مطالعه، تصمیم به راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کار گرفتیم.

حسانی با اشاره به حضور متخصصین شهربابکی در این مرکز گفت: این مرکز محل رجوع کارآفرینان است که ایده‌ها و طرح‌های کارآفرینی دارند و با کمک متخصصان و مشاوران این مرکز می‌توانند طرح‌های عملیاتی خود را به عرصه تولید و ظهور برسانند.

نماینده مردم شهربابک نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس شهربابک بیان داشت: استقلال مجتمع مس شهربابک نه یک حرکت سیاسی بلکه حرکتی اجتماعی است که بهره‌وری بالای خودش را در طی سال‌های آینده ثابت می‌کند و تأثیرات مثبت آن را بر شهرستان شهربابک شاهد خواهیم بود.

اسدی افزود: مجتمع مس شهربابک به‌راحتی می‌تواند معضل بیکاری را در شهرستان شهربابک رفع کند. این ادعا یک شعار نیست بلکه با رصد فعل و انفعالاتی که در طول یک سالی که این مجتمع مستقل شده، داشته‌ایم به این نتیجه دست یافتیم که می‌توان با توسعه صنایع جانبی و صنایع تبدیلی مس اشتغال‌زایی را در شهرستان افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به این‌که ظرفیت شهرستان شهربابک یک ظرفیت فوق‌العاده در سطح کشور است، می‌توان با تلاش و پشتکار بیشتر در فعالیت‌های معدنی و راه‌اندازی معادن ایجو و چاه فیروزه از این ظرفیت‌ها سود برد و معضل بیکاری را به‌طور کامل رفع کرد.

نماینده مردم شهربابک گفت: خوشبختانه روندی در شهرستان آغاز شده و زمینه‌هایی در جهت استفاده از ظرفیت‌های شهرستان فراهم آمده که می‌توان با همکاری و حمایت خود مردم شهرستان و تلاش مسئولان، شاهد تغییرات مثبت و مؤثری در شهرستان باشیم. البته مجتمع مس شهربابک نیز به عنوان یک معین اقتصادی برای حوزه شهرستان و با وجود مدیران بومی، می‌تواند با تلاش و خدمت صادقانه، مطالبات و انتظارات مردم شهرستان را جوابگو باشد.

اسدی ادامه داد: مجتمع مس شهربابک طبق گزارش‌های مستند، جزو واحدهای تولیدی نمونه در سطح کشور است که این مهم جز با تلاش و دلسوزی و پشتکار مدیران و جوانان شهربابکی میسر نمی‌شد و امیدواریم همین موفقیت و تلاش را در رونق فعالیت‌های بخش‌های جانبی مس شاهد باشیم تا بتوانیم هم نیازهای مختلف شرکت‌ها و معادن را در داخل شهرستان برطرف کنیم و هم به اشتغالزایی کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان شهربابک در بخش کشاورزی و دامداری بیان داشت: افزایش تمایل افراد به شهرنشینی نسبت روستانشینی که در سال‌های گذشته به بالاترین حالت خود رسیده بود، اخیراً با افزایش امکانات روستاها تغییر کرده و در حال حاضر شاهد مهاجرت از شهرها به روستاها هستیم و همین امر نیز زمینه مناسبی را برای رونق اقتصاد مقاومتی و صنعت کشاورزی و دامداری ایجاد خواهد کرد.

اسدی در پایان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز توسعه کسب و کار شهرستان، این مرکز را راهنما و حمایت‌کننده مناسبی برای افرادی که قصد ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری دارند، دانست.

گفتنی است این نمایشگاه که از روز 24 مهرماه آغاز به کار کرد و  تا 27 مهرماه دایر بود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده