تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۱۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۲۲۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
آمار تولید جهانی مس تصفیه‌شده منتشر شد

رشد 1/5درصدی تولید در هفت‌ماهه نخست 2018

می متالز - براساس گزارش ICSG، طی هفت‌ماهه نخست 2018 در مقایسه با مدت مشابه از سال 2017، تولید جهانی مس تصفیه‌شده با رشد 1/5درصدی همراه بود که در این میان، افزایش تولید از منابع معدنی حدود 0/5درصد گزارش شده، اما حجم تولید از قراضه و ضایعات، رشد 6درصدی داشته است.
رشد 1/5درصدی تولید در هفت‌ماهه نخست 2018

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، در بررسی حجم تولید، چین به دلیل تداوم روند توسعه صنعت ذوب و پالایش، بزرگ‌ترین سهم از رشد جهانی را در دست داشت. تولید مس تصفیه‌شده شیلی به دلیل رشد 3/2درصدی کاتد SX-EW، حدود 5درصد افزایش یافت. علاوه بر این، تولید مس تصفیه‌شده از کنسانتره شیلی نیز در پی بهبود سطح تولید شرکت دولتی کودلکو، رشد 8درصدی را به ثبت رساند.
در اندونزی و ژاپن نیز سطح تولید در هفت‌ماهه نخست سال 2017 به دلیل وقفه‌های تولیدی کارگری و تعمیرات و نگهداری کاهش‌ یافته بود که طی دوره موردبررسی از سال جاری، بازیابی شد. تولید کاتد SX-EW در کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا نیز، افزایش یافت که در رشد جهانی بی‌تأثیر نبود.
با این وجود، تعطیلی واحد ذوب توتیکورین متعلق به شرکت ودانتای هند در ماه آوریل موجب افت 22درصدی تولید مس تصفیه‌شده در این کشور آسیایی شد؛ علاوه بر این، تعطیلی ناشی از تعمیرات و نگهداری و مشکلات فنی تولید در واحدهای ذوب استرالیا، فیلیپین، لهستان و ایالات‌متحده نیز منجر به افت سطح تولید کاتد مس این کشورها شد.
طی بررسی منطقه‌ای، تولید مس تصفیه‌شده در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، با رشد به‌ترتیب 13، یک و 4درصدی همراه بود درحالی‌که حجم تولید این فلز تصفیه‌شده در اروپا بدون تغییر ماند و در آمریکا شمالی و اقیانوسیه، افت 4 و 7 درصدی را به ثبت رساند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده