تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۲۸۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن سنگ آهن ایران:

نرخ حمل و نقل دریایی را واقعی کردیم

می متالز - پس از نوسانات ارز شاهد بودیم نرخ اجاره کشتی‌ها بالا رفت، هرچند که هنوز دور دوم تحریم‌ها آغاز نشده بود ولی فرصت‌طلبان قیمت‌های غیرمنصفانه‌ای را برای خدمات در نظر داشتند.
نرخ حمل و نقل دریایی را واقعی کردیم

به گزارش می متالز، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران بابیان این مطلب گفت: در حال حاضر دیگر شاهد قیمت‌های بالای غیرمنطقی نیستیم. نرخ کرایه کشتی‌های فله‌بر در یک دوره افزایش داشت و با هماهنگی صادرکننده‌های داخلی از طریق انجمن سنگ‌آهن قیمت کاذب را کاهش دادیم. یکی از دلایل این افزایش قیمت صادرکنندگان ایرانی بودند به این دلیل که وضعیت کشتی‌رانی یا تحریم‌ها را نامشخص می‌دیدند سعی ‌کردند به هر قیمتی کشتی‌ها را اجاره کنند. در مقابل مالکان کشتی هم فرصت را غنیمت شمردند و نرخ اجاره‌ها را بسیار بالا بردند، به حدی که از قیمت‌های منصفانه بالاتر بود.

رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران افزود: بخشی از این افزایش قیمت پذیرفتنی بود، اثر تحریم، بالا رفتن قیمت سوخت، کم شدن کشتی‌ها در خلیج‌فارس، قابل‌انکار نیست و این بخش افزایش قیمت به لحاظ پارامترهای مؤثر است اما متأسفانه بخش عظیمی از آن به دلیل سوءاستفاده از شرایط و افزایش قیمتی کاذب بود. انجمن سنگ‌آهن در راستای رفع این موانع با اتحاد اعضا جلسه‌ای با حضور صادرکنندگان عمده سنگ‌آهن تشکیل داد و از صادرکنندگان عمده و تعیین‌کننده نرخ درخواست شد ازآنجاکه رفتار آن‌ها بیشترین تأثیر را در تعیین نرخ کشتی‌ها دارد، با توجه به نرخ منطقه، نرخ بدهند و نرخ منصفانه‌ای پیشنهاد داده شد و نرخ پایین آورده شد.

عناوین برگزیده