تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۲۹۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۳۵ هزار واحدی به ثبت رسید؛

لبخند بورس تهران به پاییز

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (شنبه، سوم ماه) شاخص کل با افزایش ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۴۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز کاری مهرماه، بیش از ۶ میلیارد و ۹۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳۱ هزار و ۹۸۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۳ هزار و ۵۷۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۵۵۷ هزار و ۵۸۳ معامله به ارزش ۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۵۲۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۸۲ هزار و ۸۱۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۸۲۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۵ هزار و ۷۲۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۲۸۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۶۸۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۲۸۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۵۴۲ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۴۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت بورس کالای ایران با ۲۴۵ واحد، شرکت پارس فولاد سبزوار با ۹۷ واحد، شرکت آسان پرداخت پرشین با ۸۲.۸۷ واحد، شرکت تراکنورسازی ایران با ۷۲ واحد و گروه مپنا با ۶۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده