تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۳۶۸۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرماندار میانه:

مجموعه فولاد حداکثر استفاده را از نیرو‌های بومی بکند

‌می‌متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه گفت: انتظار ما از مجموعه فولاد این شهرستان استفاده حداکثری از نیرو‌های بومی شهرستان است.

به گزارش می‌متالز، مسعود سعادتی در آیین سالروز بیست و یکمین سال تاسیس شرکت فولاد آذربایجان در میانه ضمن تبریک این رویداد، ضروری‌ترین کار در عرصه اقتصاد را تولید عنوان کرد و افزود: در استراتژی دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران تغییر رخ داده، زیرا آنان در بکارگیری روش‌های دیگر ناکام مانده و اکنون فلج کردن اقتصاد و کاهش توان اقتصادی و مالی مردم را تنها راه چاره خود می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی با تصمیماتی خبیثانه واقع شده ایم که از دارو گرفته تا ملزومات ساده و ضروری زندگی ما را هدف گرفته است، ادامه داد: تنها راه برون رفت از این دوران توجه به امر تولید است، زیرا تولید کلید واژه توسعه و رونق اقتصاد است.

سعادتی با اشاره به معضل بیکاری در کشور تنها راه مقابله با آن را نیز در تولید دانست و تاکید کرد: تصور آینده روشن برای کشور در اقتصاد درون زای وابسته به ظرفیت‌های داخلی است و ما به عنوان یک کشور دارای سرمایه‌های انسانی، طبیعی و تاریخی باید به این امر دست یابیم، زیرا صلاحیت کشور ما بیشتر از اینهاست.

وی در ادامه افزود: بنابر تحریم‌های موجود باید به امکانات خدادادی، توان فناوری و مهندسی داخل تکیه کنیم تا همچون کشور‌های دیگر که از اقتصاد درون زا به موفقیت دست یافته اند ما نیز موفق شویم.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت و در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بار‌ها به امر تولید و حمایت و مانع زدایی از آن تاکید شده، سیاست و اولویت استان را نیز در تولید عنوان کرد.

وی در پایان خطاب به مدیر عامل شرکت فولاد آذربایجان گفت: در حمایت ۱۰۰ درصدی ما از این مجموعه شک نکنید و بدانید که ما از طریق ظرفیت‌های شهرستان و استان همواره به حمایت خواهیم پرداخت.

امام جمعه میانه و دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز از سخنرانان دیگر این مراسم بوده و در خصوص فولاد و نقش آن در تولید و اشتغال منطقه مطالبی ارائه کردند.

شرکت فولاد آذربایجان در شهرستان میانه در سال ۷۹ به بهره برداری رسیده است؛ طرفیت اسمی آن ۵۵۰ هزار تن در سال بوده و انواع میلگرد نوردی در سایز‌های ۸ الی ۳۲ در این مجموعه تولید شده و ۴۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به کارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده