تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۳۹۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دومین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید؛

خودرویی‌ها در صدر گروه‌های بورسی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (یکشنبه، بیست و یکم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۳ هزار و ۷۳۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۸۸۲ واحد کاهش، به رقم ۳۵۵ هزار و ۶۱۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۰ هزار و ۶۷۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۷ هزار و ۴۴۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۳۴ هزار و ۷۴۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۱۵۱ معامله به ارزش یک هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۱۱۸ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۱۱ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش ۹۷۴ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۵ هزار و ۵ معامله به ارزش ۹۳۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنعت غذایی کوروش با ۱۲۴ واحد، شرکت به پرداخت ملت با ۴۴ واحد، شرکت بانک خاورمیانه با ۳۷ واحد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۱۹ واحد و شرکت پاکسان با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۳۰۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۱۵۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۲۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۶۵ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده