تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۴۰۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استقبال صباانرژی از نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزرای اقتصاد و صمت؛

سود ۴۹۱ ریالی «وصندوق» محقق می‌شود؟

‌می‌متالز - در پی نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت درخصوص عرضه سهام گروه صندوق بازنشستگی کشوری در ایران‌خودرو، طی یک ارزیابی فنی، میزان شناسایی سود در وصندوق از محل این واگذاری احتمالی تحلیل شد.

به گزارش می‌متالز، در نامه عبدالملکی، عرضه سهام ۸،۰۳ درصدی گروه صندوق بازنشستگی کشوری در ایران خودرو با تجمیع سهام مشابه از طریق سازمان خصوصی‌سازی مطرح شده است. سهم هلدینگ صباانرژی از این مقدار، ۳.۰۴ درصد است که با درنظر گرفتن قیمت پایانی روز دوشنبه ۲۲/۰۹/۱۴۰۰ ارزش حدودی ۲۰،۰۱۲ میلیارد ریال می‌باشد.

با فرض اینکه کل سهام فوق به فروش برسد، برآورد می‌شود، سود هر سهم وصندوق از ۲۶۳۶ ریال به ۳۱۲۷ ریال برسد. به عبارتی، تاثیر فروش ایران خودرو که با قیمت بالاتری انجام خواهد گرفت، با درنظر گرفتن سرمایه جدید صباانرژی، حدود ۴۹۱ ریال به ازای هر سهم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

ببه تعبیر دیگر، در صورتی که قیمت بلوک ایران خودرو، با درصد بالاتری به دلیل واگذاری دو صندلی مدیریتی واگذار گردد، سود سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به همان میزان نسبت به عدد اعلامی افزایش خواهد یافت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده