تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۴۲۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد:

رشد ۴۵ درصدی صادرات گلستان طی ۹ ماهه نخست سال جاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در سال جاری گفت: صادرات استان گلستان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۵ درصدی صادرات گلستان طی ۹ ماهه نخست سال جاری

به گزارش می‌متالز، حسین طلوعیان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در سال جاری که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان برگزار گردید، گفت: خوشبختانه با بهبود شرایط، طی ۹ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار کالا به وزن ۳۷۴ هزار تن از استان گلستان صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۵ درصدی و از نظر وزنی رشدی ۸۹ درصدی داشته است.

وی گفت: صادرات استان در سال جاری به ۳۳ کشور انجام شده که کشور‌هایی نظیر هند، ویتنام، بلژیک و کنیا امسال به جمع مقاصد صادراتی استان اضافه شده اند.

به گفته طلوعیان، عمده صادرات استان به ۱۵ کشور هدف انجام می‌شود که بالغ بر ۹۰ میلیون دلار از ۱۴۰ میلیون دلار صادرات انجام شده در سال جاری به این کشور‌ها بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۸ درصدی داشته است.

وی افزود: صادرات به هند و چین نیز با رشدی ۲۷ درصدی به حدود یک میلیون دلار و صادرات به سایر کشور‌ها نیز با رشدی ۴۳۶ درصدی به حدود ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

طلوعیان گفت: پلی استایرن، پنیر، ید، سیمان، لوله آهنی و قطعات سوله از عمده‌ترین اقلام صادراتی استان در این مدت می‌باشند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده