تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضا رحمانی، وزیر صمت:

در واگذاری‌ها نقشی نداریم

می متالز - وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: نظارت خود را افرایش خواهیم داد و با ایجاد ساز و کاری آنلاین، مردم را در جریان قیمت‌های واقعی قرار می‌دهیم.
در واگذاری‌ها نقشی نداریم

به گزارش می متالز، رضا رحمانی درباره خواسته کارگران در برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی واگذار شده به بخش خصوصی که خواهان بازگشت به بخش دولتی هستند، گفت: طبیعی است که کارگران به‌دلیل مشکلاتی که در این واحدها دارند، تمایل داشته باشند دولتی شوند و بر کسی هم پوشیده نیستکه معمولا واحدهایی که واگذار می‌شوند با مشکلات و معضلات کارگری مواجه می‌شوند.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تاکید کرد: حفظ حق و حقوق کارگران مهم‌ترین اولویت ماست و در تمامی واگذاری‌ها، در قراردادها با کسانی که می‌خواهند متولی امر شوند ذکر می‌شود که باید "حقوق و شأن کارگران" حفظ شود. وی خاطرنشان کرد: وزرات‌خانه در خصوصی‌سازی نقشی ندارد؛ زمانی بخشی از واحدها در اختیار وزرات صنعت بوده که بر اساس واگذار شدند.

رحمانی تاکید کرد: که وزرات «صمت» نه در واگذاری و نه در اداره این واحدها نقشی ندارد،‌ چیزی که برای ما مهم است حفظ تولید، شأن و حقوق کارگران است. 

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید سرمایه‌های اصلی ما نیروی انسانی است و هر کجا هم بتوانیم در این جهت کمک خواهیم کرد.

وی همچنین درباره نوسان قیمت در برخی از کالاها عنوان کرد: افزایش قیمت در گروه یک که کالاهای اساسی است کمتر بوده اما در کالاهای غیر اساسی نوسان بیشتر دیده می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: قطعا بعد نظارتی خود را افرایش خواهیم داد و ساز و کار آنلاینی را فراهم خواهیم کرد که مردم در جریان قیمت‌های واقعی قرار بگیرند.

عناوین برگزیده