تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۲۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۴۳۶۳۴
سرویس خبر : انرژی

صدور ۹۰۸ اظهارنامه صادراتی مشتقات نفتی در استاندارد قزوین

‌می‌متالز - سیروس صارمی روز دوشنبه افزود: در پی مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص مفاد دستورالعمل ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و طبق بند‌های ۱۶ و ۲۶ دستورالعمل فوق، وظیفه نمونه برداری از محموله‌های صادراتی مشتقات نفتی و محموله‌های ترانزیتی نفتی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، سیروس صارمی روز دوشنبه افزود: در پی مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص مفاد دستورالعمل ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و طبق بند‌های ۱۶ و ۲۶ دستورالعمل فوق، وظیفه نمونه برداری از محموله‌های صادراتی مشتقات نفتی و محموله‌های ترانزیتی نفتی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد قزوین اضافه کرد: در راستای اجرای این دستورالعمل، نمونه برداری از محموله‌های نفتی صادراتی شامل انواع روغن موتور، روغن دنده، روغن‌های صنعتی، روغن پایه، روغن هیدرولیک و انواع هیدروکربن‌های سبک، اسلاک واکس، انواع گریس، رزین‌های الکیدی و انواع پارافین بر عهده کارشناسان اداره کل استاندارد مستقر در گمرک استان است.

صارمی یادآور شد: از محموله‌های صادراتی، هزار و ۹۵۲ مورد نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه‌های همکار ارسال شده است و همچنین نتایج آزمون به کارگروه استاندارد سازی مشتقات نفتی کشور برای اقدامات بعدی ارسال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار داشت: علاوه بر مشتقات نفتی، کارشناسان این اداره مستقر در گمرک به بررسی وضعیت کالا‌های صادراتی و وارداتی نیز می‌پردازند و در صورت نداشتن مغایرت با استاندارد برای آن‌ها گواهینامه انطباق صادر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل استاندارد در این زمینه منجر به جلوگیری از واردات و صادرات کالا‌های کم کیفیت می‌شود.

منبع: نصیر نیوز

عناوین برگزیده