تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۴۵۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت معادن شهرستان آبیک زیر ذره بین دستگاه قضا

‌می‌متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از بازدید مشترک معادن آبیک با حضور دادستان عمومی و انقلاب، منابع طبیعی و صمت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امید رحمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید دادستان آبیک از معادن این شهرستان اظهار داشت: در راستای نظارت بر وضعیت معادن شهرستان آبیک نسبت به پایش و بازدید از معادن آبیک اقدام شده است.

این مسوول همچنین اضافه کرد: در این بازدید‌ها نحوه مدیریت آلودگی ها، اقدامات محیط زیستی از جمله توسعه فضای سبز، بررسی وضعیت میزان برداشت و تخریب جاده‌ها و همچنین طرح بهسازی معادن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک تصریح کرد: در این بازدید دادستان وضعیت فعالیت معادن فعال و نحوه رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی را بررسی کرد و دستورات و تاکیدات لازم را به مسوولین معادن جهت اقدامات قانونی صادر کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک اضافه کرد: پوشش بار کامیون‌های حمل محصولات معدنی از جمله مواردی است که واحد‌های معدنی ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشند و از این پس مورد پایش جدی تری قرار خواهند گرفت.

رحمانی اظهار داشت: فعالیت معادن تاثیر بسزایی در میزان آلودگی شهرستان آبیک دارد و سعی می‌شود با اقدامات کنترلی بتوان روز به روز این آلودگی‌ها را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده