تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۴۸۰۵۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وزارت صمت:

بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنایع دزفول در دستور کار قرار گیرد

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وزارت صمت گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنایع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و انتظار بر این است که صنایع شهرستان دزفول نیز در این زمینه ورود کنند.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی هادوی روز چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه در حال ساخت قند شهدا، کارخانه فولاد روهینا جنوب و کارخانه فربست افزود: نوسازی تجهیزات و ماشین آلات موجود را یکی از برنامه‌های وزارت صمت است که در این راستا وام و تسهیلاتی ارائه می‌شود.

وی پس از شنیدن مسائل و مشکلات صنایع از جمله ثبت سفارش و معافیت مالیاتی اظهارداشت: برای ثبت سفارش هیچ مشکلی وجود ندارد و تولیدکنندگان می‌توانند ورود کنند.

مدیرکل صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وزارت صمت درخصوص معافیت مالیاتی نیز گفت: وقتی توان تولید در کشور وجود دارد طبق قانون به صنایع معافیت تعلق نمی‌گیرد.

رئیس هیات مدیره کارخانه فولاد روهینا نیز با بیان اینکه هنوز اروپایی‌ها از بالا به ما نگاه و تصور می‌کنند ما دانش و مهندسی لازم را نداریم، گفت: ما می‌خواهیم خودمان را قوی کنیم، زیرا رقیبان ما قوی هستند.

محمد جابریان خواستار کمک مسوولان به صنایع شد و با بیان اینکه تعصب ساخت داخلی را داریم، افزود: باید تعامل سازنده‌ای بین صنایع و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

وی افزود: برای ثبت سفارش‌ها و استفاده از ماشین آلات داخل مسوولان باید ما را حمایت کنند؛ قبلا ثبت سفارش در تهران انجام می‌شد، ولی از وقتی که به استان واگذار شده شرایط خاصی اعمال شده است.

مشکلات صنایع دزفول روز چهارشنبه در جریان بازدید مدیرکل صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه‌های تولیدی این شهرستان بررسی شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان (ایرنا)

عناوین برگزیده