تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۴۸۵۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مسوول کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

ارزش ۴۵ میلیون دلاری قرارد‌ادهای ساخت بار اول

‌می‌متالز - مسوول کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ارزش قرارداد‌های ساخت بار اول طی دو سال و نیم گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار و ارزش قرارداد‌های منعقد شده حدود ۴۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش می‌متالز، علی قربانی در اختتامیه سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: کارگروه تولید بار اول، کارگروهی با هدف تسهیل فرایند بومی‌سازی اقلام فناوران مورد نیاز کشور است که از سال ۹۸ با مشارکت وزارت صمت تشکیل شده است.

وی افزود: همه کارفرمایان دولتی و شبه دولتی مانند اکثر شرکت‌های فولادی یا شرکت‌های ذیل ایدرو و ایمیدرو می‌توانند برای بومی‌سازی اقلام‌های تک مورد نیازشان که تاکنون در کشور تولید نشده است، بدون مناقصه و تشریفات مجوز قرارداد بومی سازی خود را منعقد کنند.

مسوول کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در طول دو سال و نیم گذشته مجوز ۷۵ طرح بومی‌سازی از طریق این کارگروه صادر شده است که از این تعداد ۴۳ مورد به قرارداد قطعی تبدیل شده است؛ تعدادی از آن‌ها نیز کارفرمایان تحویل داده شده است.

قربانی اضافه کرد: ارزش قرارداد‌های ساخت بار اول حدود ۶۰ میلیون دلار و ارزش قرارداد‌های منعقد شده حدود ۴۵ میلیون دلار بوده است. بر اساس برآورد ما اگر این قرارداد‌ها به سرانجام برسد سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی از محل ما به التفاوت خرید کالا از خارج از کشور و خرید آن از شرکت داخلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این فرآیند همچنان ادامه دارد اظهار کرد: از همه کارفرمایان صنعت فولاد دعوت می‌کنم که کالا‌های راهبردی وارداتی خود به این کارگروه معرفی کنند. ما نیز فرآیند بومی‌سازی را طی می‌کنیم و در انتها با تایید وزارت صمت و امضای معاون علم و فناوری رئیس جمهور مجوز بومی سازی را برای شرکت‌ها صادر می‌کنیم که خارج از تشریفات مناقصات پروژه خود را انجام دهند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده