تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۴۸۸۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد

معادن کشور در سال گذشته ۱۵۲ درصد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرده‌اند

‌می‌متالز - در سال ۱۳۹۹ تعداد معادن در حال بهره‌برداری کشور از نظر تعداد ۱۶.۲ درصد، از نظر ارزش افزوده ۱۵۲ درصد و از نظر ارزش سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل ۸۰.۳ درصد افزایش داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال گذشته تعداد معادن در حال بهره‌برداری کشور پنج هزار و ۷۸۲ معدن بوده که نسبت به سال قبل از آن ۸۰۸ معدن یا به عبارتی ۱۶.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین در سال ۱۳۹۹ تعداد شاغلان معادن در حال بهره‌برداری کشور ۱۲۰ هزار ۳۲۷ نفر بوده که نسبت به تعداد ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفری شاغلان این بخش در سال ۹۸ معادل ۱۲.۴ درصد افزایش داشته است.

افزون بر این، این گزارش نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۹ معادن در حال بهره‌برداری کشور ۱۲۵ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند که نسبت به سال ۹۸، معادل ۱۵۲،۱ درصد افزایش داشته است. همچنین استان‌های کرمان با ۶۸ هزار و ۵۵ میلیارد تومان، یزد با ۲۱ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان و آذربایجان شرقی با ۱۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بیش‌ترین ارزش افزوده را داشته‌اند.

در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۴۶۳۵۲ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۱۴۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان تولید شده که نسبت به سال قبل از نظر مقدار ۵۴۱۴۹ هزار تن و از نظر ارزش ۸۴ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان، یعنی معادل ۱۳.۸ درصد و ۱۲۹.۷ درصد افزایش داشته است.

در سال ۱۳۹۹، ارزش سرمایه‌گذاری معادن در حال بهره‌برداری کشور معادل پنج هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۸۰.۳ درصد افزایش داشته است.

منبع: اتاق خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده