تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۲۴۹۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه بزرگ حفظ قرآن (سوره واقعه و مزمل)

می متالز - مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بزرگ حفظ قرآن، حفظ سوره های واقعه و مزمل، در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه بزرگ حفظ قرآن (سوره واقعه و مزمل)

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه ، مدیر روابط عمومی مس مجتمع مس سرچشمه در این مراسم اظهار داشت: علیرغم عدم حضور برخی مسوولین در این مراسم به دلیل همزمانی با سفر وزیر محترم بهداشت به رفسنجان، اما به احترام مردم و بنا به قولی که مبنی بر برگزاری مراسم اختتامیه و قرعه کشی در این روز داده بودیم به وعده خود عمل کردیم.

سید علی میرافضلی در ادامه بیان داشت : در سومین دوره مسابقات حفظ قرآن که از اول امسال به طور فصلی، توسط مجتمع مس سرچشمه برگزار می گردد، 2 هزار و 99 نفر شرکت کردند که از این تعداد، 1618 نفر در سه حوزه رفسنجان، انار، سرچمه و پاریز، موفق به شرکت در آزمون شدند که آمار قابل توجهی است.

وی افزود: در سومین دوره این مسابقات، 669 نفر از شرکت کنندگان به 80 درصد سوالات، پاسخ صحیح دادند که نسبت به دو دوره قبل، بیشترین درصد پاسخ های صحیح را شامل می شود ضمن آن که 44 نفر نیز به صد در صد سوالات پاسخ صحیح دادند.

وی ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان و تبریک به برندگان، گفت: از مدیریت مجتمع مس سرچشمه که در واقع هم مبتکر این طرح و هم حامی ما بودند و همچنین از مسوولین محترم دانشگاه ولی عصر (عج) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و همکارانم در روابط عمومی مس سرچشمه و دیگر عزیزانی که با ما در برگزار ی این طرح همکاری نمودند تقدیر و تشکر می کنم.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در سخنانی، برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی قرانی توسط مجتمع مس سرچشمه را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: اشتیاق و پشتکاری که در این دوره، برای برگزاری این گونه برنامه ها در مجتمع مس سرچشمه وجود دارد نسبت به دوره های قبل بسیار متفاوت و چشمگیر است.

محمد پورمحمدی خاطر نشان کرد: همین که طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه برای مدتی با قرآن و مفاهیم بلند آن مأنوس می شوند و از برکات و نورانیت قران استفاده می کنند و برکات حاصل از این همنشینی با قرآن در زندگی آنها جاری می شود مهم ترین دستاورد این گونه برنامه هاست.

وی با اشاره به آسیب های و ناهنجاری های زیادی که در جامعه کنونی وجود دارد تصریح کرد: وجود بیش از 8 میلیارد سایت اینترنتی، حدود 8 هزار کانال ماهواره ای که بعضا به شدت مخرب هستند و 295 کانال فارسی زبان، نشان از هجمه شدیدی دارد که دشمن علیه جامعه شیعی و مذهبی ایران از مدتها پیش آغاز کرده به نحوی که سعی در سست کردن بنیان خانواده ایرانی دارند.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطر نشان کرد: از این رو تنها راهی که می توان در این دوره وانفسا، از این هجوم مخرب و از فتنه دجال در امان ماند استفاده از نسخه ای است که ائمه(ع) برای ما پیچیده اند و آن چیزی نیست جز تمسک به قران و از همین روست که کار مجتمع مس سرچشمه در این خصوص اهمیت پیدا می کند که جای تشکر و قدردانی دارد.

گفتنی است ، در پایان مراسم به نفر اول مبلغ 30 میلیون ریال، نفر دوم مبلغ 20 میلیون ریال و نفر سوم مبلغ 10 میلیون ریال اهدا می شود ضمن آنکه 8 هدیه پنج میلیون ریالی به کارکنان شاغل در مس سرچشمه، 22 هدیه پنج میلیون ریالی به سایر شرکت کنندگان و 50 هدیه نفیس غیر نقدی نیز برای این مسابقه اهدا شد.

 

عناوین برگزیده