تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۴۴۷
کد خبر: ۲۴۹۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی

تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در برترین‌های هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

می‌متالز - هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید نادری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در برترین‌های هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

به گزارش می‌متالز، هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت،  معدن و تجارت صبح امروز با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش،  پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان، دبیران و مسئولان این بخش در سالن اجتماعات ساختمان شهید نادری وزارت صنعت،  معدن و تجارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت دکتر فریبرز قریب به نمایندگی از ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور لوح تقدیر "طرح ملی گرد و غبار کشور" در بخش طرح فرادستگاهی برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرد.

همچنین از دکتر رضا شهبازی مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات  زمین‌شناختی، زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز تجلیل به عمل آمد.

مسئول شورای پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: نتایج حاصله از "طرح ملی گرد و غبار کشور (منشایابی و اولویت‌بندی برای برنامه اجرایی مهار)" که در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان به انجام رسیده  بنا بر نظر ریاست وقت سازمان به عنوان کاندید طرح پژوهشی برتر به معاونت آموزش،  پژوهش و فناوری وزارت صنعت،  معدن و تجارت معرفی شد.

دکتر فریبرز قریب افزود: پس از انجام داوری‌های متعدد از سوی دبیرخانه ستاد هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت این طرح تایید و به عنوان طرح فرادستگاهی برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب و معرفی شد.

همچنین مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این‌که این طرح با همکاری کمیته ملی مقابله با  پدیده گرد و غبار در این سازمان در حال انجام است،  گفت:  دستاوردهای این طرح شامل تهیه نقشه کانون‌های تولید گرد و غبار در کشور،  نمونه‌برداری و آنالیز ویژگی فیزیکی و شیمیایی و آلایندگی ذرات در این کانون‌ها و کمک به اولویت‌بندی پهنه‌های  وسیع بیابانی و غبارخیز  به منظور اجرای برنامه مهار و کنترل بوده است.

دکتر رضا شهبازی با اشاره به این‌که دستاوردهای فاز اول این طرح به هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، تصریح کرد: البته این نتایج در اختیار کمیته ملی مقابله با گردوغبار کشور نیز قرار گرفته  و بدین ترتیب سایر دستگاه‌های مرتبط نیز  از دستاوردهای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با جزئیات بیشتر و گسترده‌تر به همت کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشوردر سطح فراملی نیز در دست اجرا است که دستاوردهای حاصل از آن نیز در زمان متقضی  پس از  حصول نتایج بیشتر منتشر خواهد شد.

عناوین برگزیده