تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۵۱۹۵۵
مدیر عامل راه آهن:

ایران به دنبال توسعه همکاری با عراق در زمینه حمل و نقل ریلی است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت به دنبال توسعه همکاری با عراق در زمینه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش می‌متالز، «میعاد صالحی» که به بغداد سفر کرده است امروز (سه شنبه) در نشست با همتای عراقی خود افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال همکاری جدی با کشور عراق برای افزایش حمل و نقل مسافر و کالا از طریق خطوط ریلی است که تحقق آن موجب درآمد بیشتر دو کشور و ارتقای نقش آن‌ها در منطقه خواهد شد.

در این نشست که در ساختمان شرکت راه آهن عراق برگزار شد، طرفین درباره جنبه‌های فنی توسعه همکاری‌های ریلی تبادل نظر کردند و اجرای برخی از پروژه‌های پیشنهادی سرمایه گذاری بر اساس قانون سازمان سرمایه گذاری عراق و همکاری دو جانبه برای انجام اقدامات اساسی و طرح مسائل مهم به مقامات بلندپایه دو کشور به منظور اتخاذ تصمیمات مقتضی بر اساس ضوابط و اصول که خواسته‌های دو طرف را تامین کند، را مورد بررسی قرار دادند.

«طالب جواد کاظم» مدیر کل راه آهن عراق گفت: سفر مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت طرف عراقی در راستای دستورات «ناصر حسین بندر الشبلی» وزیر حمل و نقل برای ارتقای همکاری با کشور‌های همسایه در بخش حمل و نقل، انجام شده است.

مدیرکل راه آهن عراق اظهار داشت: طرف ایرانی در حال بررسی عمیق برخی از پروژه‌های سرمایه گذاری که آرزو‌های دو کشور را در آینده برآورده می‌کند، است و تلاش می‌کند تا نقش راه آهن عراق در منطقه را به عنوان حلقه اتصال اروپا و آسیا فعال کند.

وی افزود: طرف ایرانی همچنین ضمن تشویق کشور‌های منطقه به همکاری‌های اقتصادی در جهت تامین منافع کشور‌های منطقه از فعال کردن عملیات مبادلات تجاری و کالا پس از بازسازی خط ریلی بغداد - موصل حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده