تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۵۸۰۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی میزان تولید فولاد ترکیه در ماه آوریل؛

قیمت فولاد تخت ترکیه به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافت

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که قیمت محصولات فولادی تخت در ترکیه به دلیل کاهش تقاضا و قیمت‌های ضعیف جهانی در ماه آوریل کاهش یافت.

بررسی وضعیت بازار فولاد ترکیه در ماه آوریل

به گزارش می‌متالز، ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه، کمبود نقدینگی و عدم اطمینان در مورد قیمت‌ها موضوعات اصلی بحث در بازار فولاد ترکیه در ماه آوریل بود.

روسیه از ۲۴ فوریه حمله به شهر‌های اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون تهاجم ادامه یافته است.

بسیاری از بنادر هر دو کشور در دریای سیاه در اواخر فوریه یا اوایل ماه مارس بسته شدند و در پاسخ روسیه تا حدی از سیستم بانکی جهانی سوئیفت (انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان) حذف شد.

با وجود این، کارخانه‌های روسی فولاد تخت را در ماه آوریل به ترکیه عرضه کردند و یک معامله برای کلاف نورد گرم برای حمل و نقل سریع گزارش شد.

تمام پرداخت‌های تجارت فولاد در ترکیه با لیر انجام می‌شود

خریداران فولاد تخت در ترکیه به دلیل کمبود نقدینگی و همچنین محدودیت تسهیلات اعتباری در ماه آوریل آسیب دیدند.

وزارت خزانه داری و دارایی این کشور پرداخت به ارز‌های خارجی برای تجارت داخلی را از ۱۹ آوریل ممنوع کرد. در نتیجه، تمام پرداخت‌های تجارت فولاد در این کشور باید به لیر ترکیه باشد.

اوکراین و روسیه به طور سنتی منابع اصلی واردات فولاد تخت به ترکیه هستند، اما چین اخیراً جایگزین این دو کشور شده است و معاملات متعددی با ترکیه در ماه مارس و آوریل شنیده شده است.

تولیدکنندگان فولاد تخت ترکیه همچنان در ماه آوریل برای تولید ژوئیه سفارشات را می‌پذیرفتند.

تولید فولاد خام ترکیه

در مارس ۲۰۲۲ ترکیه ۳.۳۰ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۹۰ درصد کاهش داشته است.

قیمت‌های داخلی کویل نورد گرم و کویل نورد سرد ترکیه

قیمت‌های کویل نورد گرم و نورد سرد ترکیه در ماه آوریل به دلیل تقاضای ضعیف و همچنین کاهش قیمت‌های جهانی کاهش یافت.

ارزیابی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی داخلی، exw ترکیه در ۲۹ آوریل، ۱۰۵۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن بود، که در مقایسه با قیمت ۱۲۷۵ – ۱۳۰۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل کاهش داشته است.

ارزیابی مربوطه برای کویل نورد سرد فولادی داخلی، exw ترکیه در ۲۹ آوریل به قیمت ۱۲۰۰ – ۱۲۸۰ دلار در هر تن بود که در مقایسه با ۱۳۳۰ – ۱۳۵۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل، کاهش یافته است.

قیمت کویل پوشش دار نیز در ماه آوریل در ترکیه به دلیل تقاضای محدود و همچنین کاهش قیمت خوراک کویل نورد سرد، کاهش یافت.

ارزیابی قیمت هفتگی برای کویل گالوانیزه گرم فولادی داخلی، exw ترکیه در ۲۹ آوریل، ۱۲۵۰ – ۱۳۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۳۰۰ – ۱۳۵۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل کاهش یافت.

ارزیابی هفتگی قیمت فولاد گالوانیزه پیش رنگ شده داخلی، exxw ترکیه در ۲۹ آوریل،۱۳۵۰ – ۱۴۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۴۲۰ – ۱۴۵۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل کاهش یافت.

منابع خبری گزارش دادند که تقاضا برای صادرات ورق گالوانیزه در ماه آوریل کند بود، زیرا قیمت‌ها برای خریداران در بازار‌های صادراتی بالا بود. خریداران در اروپای جنوبی ورق گالوانیزه ترکیه را با قیمت ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۰ دلار در هر تن cfr رزرو کردند.

قیمت‌های وارداتی فولاد تخت ترکیه

تقاضا برای فولاد تخت وارداتی در ماه آوریل در ترکیه آهسته بود، زیرا انتظار می‌رفت که قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.

واردکنندگان ترکیه چندین سفارش وارداتی را در ماه آوریل از چین ارسال کردند که کویل نورد گرم را به قیمت ۱۰۰۰ – ۱۰۲۰ دلار در هر تن cfr برای حمل و نقل جولای در آوریل فروخت.

بعداً در ماه آوریل، روسیه کویل نورد گرم را به قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر تن cfr برای حمل و نقل سریع فروخت.

ارزیابی قیمت هفتگی برای کویل نورد گرم فولادی وارداتی بندر اصلی cfr ترکیه در ۲۹ آوریل، ۹۴۰ – ۹۸۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۰۰۰ – ۱۰۲۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل کاهش یافت.

در طول آوریل، هیچ معامله عمده واردات کویل نورد سرد شنیده نشد.

ارزیابی قیمت هفتگی برای واردات کویل نورد سرد فولادی بندر اصلی cfr ترکیه در ۲۹ آوریل، ۱۱۳۰ – ۱۱۴۰ دلار در هر تن بود، که از اول آوریل بدون تغییر مانده است.

بازار صادرات کویل نورد گرم ترکیه

در ماه آوریل و در بازار‌های صادراتی ترکیه، تقاضا برای کویل نورد گرم به دلیل کمبود مواد در بازار دریای سیاه و همچنین سطوح پایین موجودی در بازار‌های صادراتی قوی بود.

ترکیه در اوایل آوریل کویل نورد گرم را با قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ دلار در هر تن فوب و ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ دلار در هر تن فوب به کشور‌های بالکان و اروپایی فروخت.

ترکیه در ماه آوریل مقادیر کمی کویل نورد گرم را به قیمت ۱۳۰۰ دلار در هر تن فوب به کشور‌های اروپایی فروخت.

در اواخر ماه، ترکیه مقادیر کمی کویل نورد گرم را به قیمت ۱۲۵۰ – ۱۲۷۰ دلار در هر تن فوب به کشور‌های بالکان و ایالات متحده به فروش رساند.

ارزیابی قیمت هفتگی برای کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه در ۲۹ آوریل، ۱۰۴۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۲۵۰ – ۱۳۲۰ دلار در هر تن در ۱ آوریل کاهش یافت.

حجم واردات/ صادرات فولاد تخت ترکیه

بر اساس گزارش موسسه آماری ترکیه (TUIK)، ترکیه در مارس امسال ۶۰۶۸۶۹ تن فولاد تخت وارد کرد که ۲۲.۳۷ درصد نسبت به تولید ۷۸۱۸۶۹ تن در مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشت.

بر اساس گزارش TUIK، این کشور در مارس ۲۰۲۲، ۴۴۶۵۲۴ تن محصولات فولادی تخت صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱۱ درصد کاهش داشت.

به گفته TUIK، مجموع صادرات محصولات فولادی تخت این کشور در سه ماه اول سال به ۱،۱۶۵،۹۴۹ تن رسید که ۷.۴۶ درصد نسبت به ۱،۰۸۵،۰۰۱ تن صادراتی در ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ افزایش داشت.

ساخت کارخانه جدید تولید کویل نورد سرد ترکیه آغاز شد

به گفته وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی ترکیه، فرآیند ارزیابی اثرات زیست محیطی برای تاسیس کارخانه جدید کویل سرد نورد آغاز شده است.

در صورت تایید، این تاسیسات با سرمایه گذاری کل ۹۰۰ میلیون لیر (۶۰.۷۵ میلیون دلار) سالانه ۱.۶ میلیون تن کویل سرد نورد در آلیاگا، ازمیر تولید خواهد کرد.

تات متال، تولیدکننده کویل روکش دار فولادی تخت، اعلام کرد که قصد دارد یک نیروگاه خورشیدی در تاسیسات خود در ارگلی، شمال ترکیه نصب کند.

مدیر این شرکت اعلام کرد: اولین سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر در ۷۰ هزار متر مربع از مساحت سقف تأسیسات تولیدی خود ساخته می‌شود. پس از تکمیل، به طور متوسط ​​۱۲ میلیون کیلووات ساعت برق در سال تولید خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر می‌تواند سالانه ۳ میلیون تن فولاد خام را برای تبدیل به کویل نورد گرم یا میلگرد تولید کند. پس از تکمیل سرمایه گذاری جدید، ظرفیت آن به ۴.۵ میلیون تن در هر روز خواهد رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده