تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۰۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

3 قطعه راهبردی در مجتمع صنعتی اسفراین بومی سازی شد

می متالز - معاون مهندسی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: سه قطعه مهم و راهبردی در صنایع فولاد و معدن، با همت مهندسان این مجتمع صنعتی بومی سازی شد.
3 قطعه راهبردی در مجتمع صنعتی اسفراین بومی سازی شد

به گزارش می متالز، مهندس جواد حاجیانی اظهار داشت: با بومی سازی این قطعات سالانه از خروج 20 میلیون یورو ارز جلوگیری خواهد داشت.
وی این سه محصول را شامل آسیاب های غلتک پیشرفته خردایش سنگ آهن و دو قطعه دیگر در صنعت فولاد شامل «هالف کوپلینگ» (Half Coupling) و «رول ورک» (RollWork) های نورد سرد عنون کرد.
وی افزود: محصولات بومی سازی شده مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین هفته آینده در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رونمایی می شود.
معاون مهندسی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع صنعتی با تشکیل کنسرسیوم های متعدد، امکان بومی سازی ورق های مورد استفاده در بال میل شرکتهای معدنی و انواع غلتک ها، چرخ دنده ها، گیربکس ها و شفت ها و دیگر قطعات راهبردی را ایجاد کرده است.
حاجیانی گفت: مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور نظیر نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد حمایت شرکت های فولادی از تأمین داخلی و بومی سازی در زنجیره فولاد، 17 تا 20 دیماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
شهرستان اسفراین با دارا بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!