تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۶۲۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوگیری از قاچاق کالا با اجرای طرح‌های اقدام محور نظارت درسطح عرضه کالا در استان بوشهر

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای طرح گشت مشترک بازرسی در سطح عرضه با اولویت کالا‌های لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی وپوشاک به منظور جلوگیری از قاچاق کالا در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش می‌متالز، ابوالقاسم محمد زاده در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بمنظور هماهنگی اجرای برنامه‌های مربوطه با حضور دستگاه‌های اجرایی استان افزود: پیرو ابلاغ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت، اهمیت این طرح با توجه به موقعیت جغرافیائی و مرزی بودن استان به جهت ورود کالا‌ها از طریق گمرک و ته لنجی ابتدا دوره آموزشی صنوف مرتبط با موضع را با هدف اطلاع رسانی و اقناع سازی و هم افزایی مدنظر قرارگرفته است.

محمد زاده با اشاره به اجرای طرح‌های اقدام محور نظارتی در سطح عرضه کالا‌ها عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت اطلاعات کلیه کالا‌ها به منظور تعیین شناسه کالا و گرفتن کد رهگیری الزامی است.

در ادامه جلسه سید عبدالله نژادحسینیان به عنوان نماینده وزارت صمت در حوزه قاچاق کالا وارزاستان اظهار داشت: در مرحله اول اطلاع رسانی و تذکرات صنوف جهت دستیابی به ثبات و آرامش در بازار ضروری است.

نژاد حسینیان افزود: با توجه به برگزاری جلسه هفتگی ویدئو کنفرانس که باحضور وزیرصمت، معاون و مدیران استان‌ها و مسوولین مرتبط از سوی مرکز لذا تشکیل جلسات مکرر و گشت‌های مشترک سطح بازار مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان در ادامه عنوان کرد: دقت نظر بیشتر گمرکات استان برای ورود کالا و ساماندهی کالا‌های ملوانی وارد کنندگان و همچنین دقت اداره کل استاندارد برای نظارت بر کیفیت کالا و همکاری سایر اعضاء جهت تعامل و همکاری اقدامات قانونی ودیگر برنامه‌ها از انتظارات کارگروه قاچاق کالا و ارز می‌باشد.

وی در پایان اعلام کرد: مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ مستقردر اداره کل صمت استان آماده دریافت انواع گزارشات مردمی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده