تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۶۴۷۵
سرویس خبر : زمین شناسی

رونق دوچندان اکتشاف معادن و ژئوتوریسم در استان قم

می‌متالز - جلسه مشترک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با مسئولان اجرایی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم صبح امروز برگزار شد.
رونق دوچندان اکتشاف معادن و ژئوتوریسم در استان قم

به گزارش می‌متالز، جلسه مشترک این سازمان با مسئولان اجرایی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم صبح امروز با حضور آقایان فرشاد خوشنویسان مدیرکل جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری، محمدنقی کاظم‌زاده رئیس اداره معادن، حامد کرم‌پور و علیرضا رحمان‌سرشت کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین  دکتر علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و جمعی از معاونان و مدیران وی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در استان قم منجر به شناسایی اندیس‌های معدنی برای آهن،  مس پورفیری و طلا شده که ادامه این امر نیاز به انجام حفاری و  مطالعات اکتشافی  دارد.

 همچنین با توجه به قرار گرفتن یکی از کمپ‎های مرکزی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جهت مطالعات زمین‌شناسی و اکتشافی در قم و با توجه به  پتانسیل و ظرفیت مناسب  این استان در بخش معادن، توجه به این امر ضروری به نظر می‌رسد.

از سویی استان قم به دلیل زائرپذیر بودن و قرار گرفتن در مسیر  حرکت کاروان‌های توریستی برای بازدید از ایران مرکزی قابلیت توسعه امر ژئوتوریسم  را دارد که با توجه موضوع محور توسعه گردشگری در قم دو طرف نسبت به تقویت این بخش تاکید کردند.

شایان ذکر است، چندی پیش نقشه زمین‌شناسی یک‌پنجاه‌هزارم منطقه کوه ‌یزدان واقع در استان قم به همت کارشناسان مدیریت دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تهیه شده بود.

عناوین برگزیده