تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۶۱۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور کد شناسه بیش از ۱۰۲ هزار قلم کالا

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به مهلت یک هفته‌ای برای درج کد شناسایی روی کالا‌ها به تولیدکنندگان گفت: تاکنون با همراهی اتحادیه‌ها و مجموعه‌های صنفی و تولیدی بیش از ۱۰۲ هزار کالا دارای شناسه و کد رهگیری شده اند. این کار هم به نفع تولید داخلی و هم به نفع مصرف‌کننده است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران افزود: ۱۴ تیرماه، پایان مهلت درج شناسه کالا روی محصولات اعلام شده است. حدود یک ماه و تا ۱۵ مرداد، فرصت داریم که بتوانیم قانون اعلام‌شده را اجرایی کنیم. البته این قانون از چهار ماه قبل روی ۵۵قلم کالا آغاز شده است.

او گفت: نظارت‌ها باید به قدری قوی شود که هیچ سوداگری نتواند اهداف خود را دنبال کند. برادران با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه جوان با فناوری بالاست، گفت: اوایل هر کاری ممکن است کمی مقاومت باشد. در بحث درج شناسه، کدرهگیری را حتی در پاکت سیگار هم انجام می‌دهیم که مطمئن شویم امکان هیچ سوءاستفاده‌ای روی هیچ کالایی نیست.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: عرضه‌کننده خرد احتمالا محل اختلاف ما نیست؛ اما نگرانی ما این است که آیا شبکه‌های بزرگی که بعضی از آن‌ها به خودروسازی‌های بزرگ متصل هستند شبکه‌های خود را پاسداری کرده اند؟ وی افزود: برخی شبکه‌ها، باید نظارتشان را بر فروشندگان خرد بیشتر کنند و اگر قرار است کالایی توزیع شود، مطمئن شوند در کنار کالاهایشان کالای قاچاق ارائه نمی‌شود. برادران گفت: در حال حاضر بازدید‌ها را در این سطح شروع کردیم که اگر شخصی عملیات فروش نمایندگی یک‌مجموعه را گرفته حتما باید محصولات آن را ارائه کند. با آن درصد اندکی هم که همراهی نکردند برخورد خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده