تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۶۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت:

فولادسازان بزرگ میزان ارزبری مورد تأیید خود را به دولت اعلام کنند

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت کاهش ارزبری در صنعت فولاد گفت: امروز از همه فولادسازان بزرگ کشور درخواست داریم تا با ارائه الگویی جامع بسته به موقعیت و تکنولوژی‌های موجود، میزان ارزبری مورد تأیید را جهت ارائه به دولت اعلام کنند.
فولادسازان بزرگ میزان ارزبری مورد تأیید خود را به دولت اعلام کنند

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی در نخستین جشنواره و‌ نمایشگاه ملی فولاد ایران با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در ایران اظهار داشت: وضعیت کنونی صنعت فولاد ایران نتیجه حمایت و نقشه راه دولت های مختلف به ویژه دولت یازدهم و دوازهم است.

وی بیان کرد: صنعت فولاد ایران در سال 92 در جایگاه 15 جهان قرار داشت که امروز به واسطه تلاش‌های صورت گرفته در توسعه فولاد جزو 10 کشور برتر در این حوزه هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال 92 زنجیره تولید فولاد کشور 120 میلیون تن بوده که امروز به واسطه افزایش ظرفیت‌ها به 205 میلیون تن رسیده است.

سرقینی تصریح کرد: در سال 2012 تولید فولاد دنیا کمی بیش از 1.5 میلیارد تن بود که امروز به 1.66 میلیارد تن رسیده است و در حالی که تولید فولاد در دنیا به رشد 8 درصد رسیده در همین دوره در کشور ما تولید صنعت فولاد به 72 درصد رشد دست پیدا کرده که امید است تا 1400 از 42 میلیون تن تولید فولاد عبور کنیم.

وی سپس با اشاره به شرایط تحریم و تنش در بازار فولاد و سایر فلزات گفت: در زمان آغاز تحریم و برهم خوردن بازار ارز در بازار فولاد نیز شاهد تحولاتی بودیم که با تدابیر صورت گرفته این تنش‌ها امروز به حداقل کاهش پیدا کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تصمیماتی برای تنظیم بازار در وزارتخانه گرفته شده است که مهم‌ترین آن بحث آزادسازی صادرات فولاد بدون هیچ‌گونه محدودیتی است که تنها ثبت آماری آن‌ها صورت می‌گیرد.

سرقینی بیان کرد: به رغم همه تحریم‌ها و کنترل‌های وزارتخانه‌ای در شش ماهه نخست سال 97 صادرات فولاد 10 درصد به لحاظ وزنی و 23 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته و انتظار این است که تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت کاهش ارزبری افزود: امروز با راه‌اندازی فعالیت‌های بیشتر کارخانجات 100 دلار ارزبری موجود کاهش پیدا کرده اما همچنان نیاز داریم که این میزان ارزبری نیز کاهش پیدا کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: برگشت ارز یک تکلیف قانونی است که باید تدابیر مناسبی برای آن صورت گیرد و امروز از همه فولادسازان بزرگ کشور درخواست داریم تا با ارائه الگویی جامع بسته به موقعیت و تکنولوژی‌های موجود، میزان ارزبری مورد تأیید خود را جهت ارائه به دولت اعلام کنند.

عناوین برگزیده