تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۶۶۴۹۰
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۴ برابری گازبهای کارخانه‌های ذوب در گلپایگان

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت شهرستان گلپایگان گفت: قیمت گازبها برای ۹ کارخانه ذوب گلپایگان به ازای هر متر مکعب ۲ هزار تومان بود که این مبلغ به ۵۰۰ تومان رسید و این مشکل حل شد.

به گزارش می‌متالز، محسن اتحادی، شنبه، ۱۸ تیرماه در جلسه ستاد تسهیل شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در ناحیه صنعتی سعیدآباد تصفیه‌خانه وجود دارد، اما شهرک صنعتی گلپایگان نیازمند تصفیه خانه است، اظهار کرد: شهرک صنعتی گلپایگان یک حلقه چاه دارد و از امور آب به دلیل مناقشات موجود نمی‌تواند آب بگیرد. همچنین مخازن پرت آب دارد که البته حدود ۴۰ درصد جلوی این پرتی گرفته شده است. علاوه بر این، مخزن آب حفاظ کافی و لازم را ندارد و به راحتی می‌توان به آن آسیب وارد کرد، مثلا سم وارد آب کنند که در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی گفت: از سال گذشته قیمت گازبها برای ۹ کارخانه ذوب گلپایگان به ازای هر متر مکعب ۲ هزار تومان بود که با پیگیری‌های نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس این مبلغ به ۵۰۰ تومان رسید و این مشکل حل شد.

همچنین فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: صنایع خوبی در شهرستان گلپایگان مستقر است و باید بتوانیم کلنگ فاز سوم شهرک صنعتی را بر زمین بزنیم. بار‌ها در جلسات متعدد در حوزه صنعت گفته‌ایم که با توجه به سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال و صنایع، حفظ اشتغال موجود و توسعه صنایع از اهداف ما در شهرستان گلپایگان است.

محمدرضا عسکریان یادآورشد: صنایع ما دچار مشکلات متعددی در زمینه نقدینگی و سرمایه در گردش هستند، اما با این وجود سرمایه‌گذاران متعددی برای ورود به حوزه صنعت در شهرستان گلپایگان اعلام آمادگی کردند، در زمان مدیر سابق شرکت شهرک‌های استان اصفهان جلسات مختلف با صورت جلسه‌های متعددی برگزار شد، اما به اجرا نرسید، بنابراین در این جلسه خواهان پیگیری مصوبات قبلی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده