تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۶۶۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم تجارت بازارچه‌های مرزی

‌می‌متالز - سخنگوی گمرک با بیان اینکه در بازارچه‌های مرزی باید طرحی نو داشته باشیم، گفت: تجارت ۲/ ۰درصدی شایسته این محدوده‌ها نیست.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله لطیفی، در یک برنامه تلویزیونی درباره ارزیابی بازارچه‌های مرزی فعال، اظهار کرد: خود مرزنشینان می‌توانند در توسعه بازارچه مرزی کمک کنند؛ ولی الان به این دلیل که فقط فرآیند تجاری که در برخی بازارچه ها، حوزه واردات و صادرات را دنبال می‌کنند افراد دیگر اجاره و استفاده می‌کنند و عملا نفعی که باید مرزنشینان ببرند متاسفانه دیگران می‌برند.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی به دلیل اینکه مسیر قرمز هستند باید حتما در گمرکات دیگر اظهار شوند و در مرز‌های رسمی استقرار ایکس‌ری و توزین داریم. سخنگوی گمرک تاکید کرد: کشور ما در مسیر مکانیزاسیون گمرک است و بخشی از گمرکات ما در مسیر توسعه هستند و بخشی هنوز مستقر نشده است که جزو برنامه‌های دولت سیزدهم و گمرک است. در حال حاضر حدود ۳۰ ایکس‌ری در حال افزوده‌شدن به گمرکات کشور است؛ بنابراین هر یک از گمرکاتی که فعالیت بیشتری داشته باشند، در اولویت خواهند بود.

وی گفت: فعال سازی و فراهم‌شدن زیرساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی طبق قانون برعهده وزارت کشور است و امیدواریم استانداری‌ها و وزارت کشور نگاه ویژه‌ای به بازارچه‌های مرزی داشته باشند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده