تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۶۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۳ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات هرمزگان

‌می‌متالز - انجام تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی از گمرکات استان هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک منطقه و ارائه تسهیلات ویژه به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در سه ماهه نخست سال از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روند رو به رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، حسین سعیدی سرپرست گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۹ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی را فلزات معمولی و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد همچنین محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن، محصولات معدنی و ... عنوان کرد که به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، عمان، ترکیه و هند صادر شده است.

سعیدی در جهت تسهیل انجام تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی با تاکید بر موقیعیت خاص منطقه افزود: موضوعات مطروحه از جانب فعالان اقتصادی حتما بررسی و با همکاری و تعامل سازنده سازمان‌های مرتبط با امر صادرات روند رو به رشد کالا‌های صادراتی را تسهیل خواهیم بخشید.

فعالان اقتصادی و صادر کنندگان ازجمله مشکلات خود در برنامه‌ریزی بلندمدت صادرات کالا را عدم آزمون و تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی خود در آزمایشگاه‌های تحت پوشش سازمان ملی استاندارد استان دانسته و خواهان رفع مشکل و پایلوت شدن آزمایشگاه‌های استان شدند چرا که این امر موجب اطاله روند صادرات و توقف کالا‌های صادراتی می‌دانند.

همچنین تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع زیربط در خصوص کالا‌های صادراتی موجب عدم برنامه‌ریزی بلندمدت صادرکنندگان برای بازار‌های هدف خود می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده