تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۶۷۷۹۹
سرویس خبر : انرژی

تکمیل طرح‌های فاضلاب و آبرسانی به روستا‌های خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح‌های فاضلاب شهر‌های نیشابور، تایباد و خواف و آبرسانی به روستا‌های استان با ۱۹ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعت فولاد و منابع بانکی تکمیل و اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، "سید ابراهیم علوی" بیان کرد: استفاده از سرمایه بخش خصوصی به روش بیع متقابل با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی، به عنوان یک راهکار برای اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام آب و فاضلاب در استان است.

وی افزود: پروژه فاضلاب شهر نیشابور با ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه فولاد خراسان و فاضلاب شهر تایباد با اعتبار سه هزار میلیارد ریال فولاد سنگان تکمیل می‌شود.

به گفته این مقام مسوول: فولاد سناباد هم برای اجرای طرح فاضلاب شهر خواف با دو هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد که منجر به عقد قرارداد شد.

وی همچنین انجام مطالعات مرحله اول طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر تایباد در سال ۸۸ را یادآور شد و افزود: طی ۱۳ سال گذشته تنها ۱۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی به این طرح اختصاص یافت که اتمام طرح با این مبالغ امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در اجرای ماده ۵۶ قانون مقررات مالی دولت نیز قرار داد آبرسانی به روستا‌های استان به مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با بانک تجارت نهایی شد که این مبلغ تا یک ماه در اختیار آبفا قرار می‌گیرد.

منبع: وزارت نیرو

عناوین برگزیده