تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۷۱۹۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان رضوی:

معادن راکد خراسان رضوی تعیین تکلیف می‌شوند

‌می‌متالز - استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون حدود هزار معدن در این استان وجود دارد که ۵۰ درصد آن راکد است و با تلاش در چند ماه گذشته برخی از آن‌ها تعیین تکلیف‌شده و بقیه هم به زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در آیین افتتاح معدن مس "درکاو توس" افزود: هر اقدامی که موجب تولید و رونق اقتصادی استان خراسان رضوی شود، از نظر ما ارزشمند است.

وی بیان کرد: معدن موضوع تعیین کننده در جریان اقتصادی استان خراسان رضوی است و ما پذیرای سرمایه‌گذاری و همکاری در این بخش هستیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر کاری معایب و محاسنی دارد و تلاش می‌شود عیوب کار در کمترین حد خود باشد و به عنوان یک وظیفه اجتماعی و با همیاری خود مردم سعی در کاهش عارضه‌ها داشته باشیم.

نظری ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بر موضوع معدن تاکید بسیار دارند تا به عنوان جایگزین نفت در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

وی گفت: خراسان رضوی از نعمت معادن برخوردار است و زنجیره کشف، فرآوری و بهره‌برداری معادن در استان باید تکمیل و نیاز‌های صنایع وابسته به معادن در استان نیز بر طرف شود.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جذب نیروی کار محلی یکی از اهداف توسعه صنایع در استان برای بهبود معیشت خانواده‌ها است.

در ادامه نیز نظری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه با مدیران و کارگران این مجتمع صنعتی و معدنی به گفتگو پرداخت.

همزمان با هفته دولت کارخانه تولید مس کاتدی "در کاو توس" در بخش میان جلگه نیشابور با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید، بر اساس اعلام مسوولان کارخانه، عیار مس تولیدی در این واحد معدنی ۹۹.۹۹ درصد است و سالانه ۲ هزار تن مس کاتدی تولید می‌شود.

بر این اساس با افتتاح این واحد در بخش کارخانه و معدن ۱۰۰ شغل مستقیم و ۱۵۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود، تاکنون بخش خصوصی بیش از هزار میلیارد ریال برای راه اندازی این مجموعه معدنی و صنعتی هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده