تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۷۶۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

کنترل نوسانات بازار با کمک پیشنهاد سیاستگذاران در جلسه روز گذشته

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه معتقد است که پیشنهادات ارائه شده از سوی سیاستگذاران در جلسه روز گذشته می‌تواند برای مدتی منجر به کنترل نوسانات بازار شود.

به گزارش می‌متالز، علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه به جلسه اخیر وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بازار سرمایه و نیز مسایل مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه روز گذشته و نیز پیشنهادات ارایه شده نشان دهنده توجه مسوولان به حوزه بازار سرمایه است.

وی اظهار داشت: فلسفه این موضوع که اکنون بازار سرمایه به عنوان دغدغه مسوولان ارشد کشور و نیز سیاستگذاران تلقی می‌شود؛ می‌تواند موضوعی مهم باشد که با اثر مثبت بر روند معاملات همراه خواهد شد.

صادقین ورود مسوولان به بازار را به عنوان یک رویکرد مثبت دانست و افزود: صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار سرمایه می‌توانند به عنوان بازو‌های حمایتی بازار در بودجه عمل کنند؛ بنابراین نگاه مسوولان نگاهی در حمایت از بازار سرمایه نگاهی مثبت است.

البته این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: عدم ورود نقدینگی به بازار و نیز نوسان شاخص بورس ناشی از عواملی است که باید در ابتدا اقدام به رفع آن‌ها در بازار کنیم.

صادقین با بیان اینکه پیشنهادات ارائه شده در جلسه روز گذشته می‌تواند برای مدتی منجر به کنترل نوسانات بازار شود، اظهار داشت: نیاز فعلی بازار، اخبار بنیادی مربوط به تعیین تکلیف برجام، جهت‌دهی مناسب نرخ ارز و جلوگیری از سیاست قیمت‌گذاری دستوری است. وی معتقد است که این مسایل جدا از اخبار مربوط به بودجه و نیز تصمیمات حقوقی‌های بازار سرمایه است.

صادقین ادامه داد: اگر تکلیف این مسایل مشخص شود، صندوق تثبیت بازار سرمایه با حمایت‌های خود مانع از نوسانات شدید بازار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده