تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۷۶۸۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات گشایش یافت

‌می‌متالز - چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران روز سه‌شنبه در مرکز نمایشگاهی سنگ ایران واقع در نیم‌ور محلات با حضور مدیرکل دفتر صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، برخی سفرای کشور‌های خارجی، استاندار مرکزی و فعالان حوزه معدنی کشور گشایش یافت.

به گزارش می‌متالز، این نمایشگاه با ۳۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع آغاز بکار کرد.

این نمایشگاه ۳۲ هزار هکتار فضای خالص نمایشگاهی دارد و بعد از نمایشگاه ساختمان کشور، رتبه دوم را به لحاظ وسعت دارد و از نظر فضای واگذار شده رتبه ششم را پس از نمایشگاه ورونا ایتالیا، چین، ازمیر ترکیه، برزیل و هند، از نظر تنوع کامل زنجیره تامین و ارزش صنعت سنگ دارد.

سال گذشته ۲۱ هزار تن سنگ، از ۳۵۰ معدن از بیش از ۲۰ استان کشور در نمایشگاه حضور داشتند و امسال ۳۲ هزار تن سنگ از ۵۰۰ معدن و بیش از ۲۹ استان کشور در نمایشگاه حضور دارند.

سال گذشته این نمایشگاه میزبان پنج سفیر و تجار خارجی بود و امسال نیز ۳ سفیر و ۲ کاردار در آیین گشایش نمایشگاه حضور دارند و برگزاری ۱۶ دوره آموزشی نیز در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

نمایشگاه بین المللی سنگ در ۱۰ کیلومتری جاده محلات - نیم‌ور در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع گشایش یافت و تا ۲۲ مهرماه جاری دایر است.

شهرستان محلات در استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ‌نما در کشور است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک قرار دارد.

۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن‌ها حدود ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.

بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارند که ۱۳ درصد تولید کشور در این خطه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده