تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۷۷۹۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سنگ آهن ایران:

پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای صادرات را بهتر می‌کند؟

‌می‌متالز - دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: صادرات ایران به کشور‌های عضو شانگهای در مورد کالا‌های مشمول بسیار ساده‌تر وسهل‌تر انجام می‌شود و کشور می‌تواند رقابت بیشتری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، سعید عسگرزاده در مورد سازمان همکاری‌های شانگهای و تاثیر آن بر بخش فولاد اظهار داشت: پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای سبب می‌شود با کشور‌هایی که عضو آن هستند دادوستد بیشتری داشته باشد.

وی افزود: نقطه دیگر که الزامات است اهمیت بیشتری دارد. به این دلیل که اولویت کشور به سمت واردات است و در این صورت قدرت رقابت پذیری در تولید کاهش می‌یابد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: تسهیلاتی که برای صادرات انجام می‌شود در بخش واردات نیز به چشم می‌خورد. در این صورت شرایط تولید کننده از نظر بهره‌وری و قیمت تمام شده در وضعیت نامطلوبی قرار می‌گیرد و تحقیق و توسعه به حاشیه می‌رود.

عسگرزاده عنوان کرد: تولید کنندگانی که بتوانند در فضای رقابتی قیمت‌های خود را با بازار جهانی منطبق کنند می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

وی گفت: به جهت اینکه تغییر رویکرد، بهبود بهره وری باعث می‌شود در زمان صرفه جویی کنند و به سرعت به یک سطح نسبتا معقولی برسند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده