تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۷۸۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل شرکت ذوب و احیای روی قشم:

برای بازپس‌‎گیری بازار بین‌المللی باید بیشتر تلاش کنیم

می متالز - مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت: با توجه به وقفه‌ای که در صادرات روی ایجاد شد، مشتریان خارجی خود را از دست دادیم و در حال حاضر برای صادرات با مشکل مواجه هستیم. بنابراین باید تلاش بیشتری بکنیم تا بتوانیم مجددا بازارهای خارجی از دست رفته را به دست آوریم.
برای بازپس‌‎گیری بازار بین‌المللی باید بیشتر تلاش کنیم

به گزارش می متالز، عطا تفضلی اظهار داشت: در نتیجه طولانی شدن فرآیند به اجرا درآمدن بخشنامه «صادرات به شرط عرضه در بورس» برای بازپس‌‎گیری بازار بین‌المللی از رقبای ترک و دیگر کشورها باید بیشتر تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: شاید این بحث تکراری شده باشد، اما بخشنامه «صادرات به شرط عرضه در بورس» ما را از رقابت و فعالیت در بازار دور کرده، سبب شده که شرکت ما برخی از مشریان خود را از دست بدهد. با اینکه ما در حال حاضر مجوز صادرات را به‌دست آورده‌ایم اما این طبیعی است که به دلیل این بازه زمانی که در بازار حضور نداشتیم طیفی از مشتریان ما که باید به صورت مستمر نیاز خود را تامین می‌کردند، برای تامین نیاز خود با منابع دیگری به توافق رسیده‌اند. این جابجایی مشتریان کار را برای ما سخت کرده و جذب مجدد آن‌ها فرآیندی زمان‌بری است. در واقع این فاصله باعث شد زمانی که میزان تقاضا زیاد بود بازار از دست ما خارج شود و ما بخشی از مشتریان را از دست دادیم.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم افزود: این بخشنامه در بدو اجرایی شدن به دلیل عدم تعیین قیمت واقعی عرضه در بورس مشکل‌‌ساز شد و زمان زیادی را از ما گرفت، در حالی که ما با کلیت این بخشنامه و عرضه محصول در بورس مشکلی نداشتیم، ولی عرضه با قیمت دستوری ضررده بود. رسیدن به چارچوبی که این بخشنامه از این حالت خارج شود زمان زیادی از ما گرفت.

تفضلی گفت: با اجرایی شدن بخشنامه «صادرات به شرط عرضه در بورس» متوجه شدند که پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و این بخشنامه سبب اشباع شدن بازار داخلی شد، در نتیجه ما مجبور به صادرات شدیم؛ چون دیگر بازار داخلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: توزیع‌کنندگان بزرگ روی همواره چشم به صادرات داشتند چون‌که بازار داخلی دیگر نیازی به شمش روی ندارد؛ پس ما در واقع محکوم به صادرات هستیم. در حال حاضر تصور نمی‌کنم با این وضعیت و نبود نقدینگی، بیش از 30 درصد فعالان در صنعت «روی» توان فعالیت داشت باشند.

عناوین برگزیده