تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۷۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بورس در هفته‌ای که گذشت؛

اصفهانی‌ها سبزپوش شدند/ عقب‌گرد ۲ هزار واحدی شاخص بورس + جرئیات

می متالز - نوسانات جزئی بازار سرمایه در دومین هفته بهمن‌ماه منجر به سقوط شاخص از پله ۱۶۳ هزار واحدی به پله ۱۶۰ هزار واحدی شد.
اصفهانی‌ها سبزپوش شدند/ عقب‌گرد ۲ هزار واحدی شاخص بورس + جرئیات

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در دومین هفته بهمن‌ماه سال ۹۷ هم با نوسانات جزئی همراه بود به‌طوری که افت‌وخیزها منجر شدند شاخص از پله ۱۶۳ هزار واحدی به پله ۱۶۰ هزار واحدی سقوط کند.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که این افت‌وخیزها متأثر از جو روانی حاکم بر سیاست کشور و بازار بیشتر منتظر ایجاد کانال مالی بین ایران و اروپا بوده است.

به‌هرحال نخستین روز معاملاتی بازار سرمایه، با پیشتازی نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) و رشد ۱۵۱ واحدی به‌پایان رسید، در معاملات روز دوم، این نماد بانکی بود که گوی سبقت در رشد سهام را در دست گرفت و با رشد ۲۲۲.۹۲ تابلوی معاملاتی خود را بست.

روز سوم معاملات بورس، اما با اُفت عجیبی روبه‌رو شده و یک‌باره با ریزش ۹۶۵.۷۵ واحدی منجر شد تا سهام اکثر نمادها با رنگ قرمز روی تابلو نمایان شوند.

روز چهارم معاملات هم‌روند معاملاتی کمی بهتر شده و شاخص به پله ۱۶۰ هزار واحدی رسید، این رشد منجر شد تا نماد (ملی صنایع مس ایران) به‌عنوان نماد خوش‌معامله درخشیده شود. رشد شاخص بورس در روز چهارم ۳۳۴.۸۲ بود.

در نهایت آخرین روز معاملاتی شاخص بورس، به رشد ۱۴۱.۹۰ واحدی ختم شد، برنده معاملات روز آخر نیز، نماد فولاد مبارکه اصفهان بود.

عناوین برگزیده