تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۹۷۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در قالب اخطار قانون اساسی بررسی شد:

یوسفی: ضرورت تعیین تکلیف گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل/ مصری: این موضوع در دستور کار روز یکشنبه قرار دارد

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده اهواز در خصوص ضرورت تسریع روند تعیین تکلیف گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل در صحن یادآور شد: این موضوع در دستور کار روز یکشنبه مجلس قرار داشته و به سرعت تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در قالب اخطاری با استناد به بند (۹) اصل (۳) قانون اساسی گفت: روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل و هم بار مسافر صد میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان حداقل می‌توانیم آن را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن و دولت برای حذف گواهی اسقاط خودرو‌ها به تأخیر افتاده است که دلیلش را نمی‌دانیم بنابراین اگر ابهامی در این زمینه وجود دارد باید به رأی گذاشته شود نه اینکه مراحل قانونی طولانی را طی کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار خودرو فرسوده به دلیل تعلل در خصوص گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده معطل مانده‌اند بنابراین لازم است در این خصوص بر اساس آیین‌نامه عمل شده و روند رسیدگی به این مهم تسریع شود.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این نماینده گفت: در این زمینه اختیار کامل با آیین‌نامه است ضمن اینکه در ماده ۱۵۳ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر نمایندگان موافق و مخالف صحبت کردند و یا موضوعی جهت رفع ابهام نیاز به رأی‌گیری نداشت، می‌تواند توسط رئیس جلسه به کمیسیون اصلی ارجاع داده شود.

نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، یادآور شد: هم اکنون اکثر نمایندگان دغدغه کامیون‌داران را دارند ضمن اینکه مجلس هیچ قصوری نداشته و قانون هم در این زمینه موجود بوده، اما خلاف قانون عمل شده است بنابراین به دنبال این هستیم که در جلسه روز یکشنبه تکلیف این موضوع روشن شود و بدون نیاز به طی مراحل تصویب و تأیید در مجلس و شورای نگهبان کاری که قرار است دو ماه زمان ببرد در دو روز به نتیجه برسد به همین دلیل در اولویت دستور کار یکشنبه قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده