تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۴۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت فولاد در چین و مهم تر از آن مذاکرات تجاری امریکا و چین فاکتور های اصلی اثر گذار بر بازار مواد اولیه

می متالز - کارشناسان بازار معتقدند فعالان بازارهای فولاد سال جاری میلادی برای خرید مواد اولیه محتاطانه اقدام خواهند نمود چرا که احتمال افت قیمت سنگ آهن و زغال سنگ زیاد است.
قیمت فولاد در چین و مهم تر از آن مذاکرات تجاری امریکا و چین فاکتور های اصلی اثر گذار بر بازار مواد اولیه

به گزارش می متالز، گرچه خوش بینی ها در مورد مذاکرات امریکا و چین بیشتر شده و انتظار می رود در چین بسته های محرک اقتصادی به کمک بازارها بیاید و تقاضای فولاد را بهبود بخشد ولی هنوز تحلیلگران نسبت به سال 2019 محتاطانه نظر می دهند. 
انتظار می رود قیمت سنگ آهن و زغال سنگ کمی کاهش یابد ولی در کوتاه مدت پس از تعطیلات چینی ها قیمت ها بهبودهایی خواهند داشت. 
شاخص قیمت موسسه متال بولتن برای سنگ آهن خلوص 62 درصد اوایل ماه مارس سال قبل به اوج 79.39 دلار هر تن سی اف آر چین رسید و اخیرا نیز پایان ژانویه 85.34 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. 
بازار چین تا حدی قبل و بطور کامل بعد از تعطیلات عید شکوفه ها در چین مشخص است. طی هشت سال گذشته به جز سال 2017 همواره بازار پس از تعطیلات عید شکوفه ها مثبت بوده است.  در حال حاضر هم ما شاهد دو موضوع مهم هستیم، طوفان استرالیا و تخریب سد باطله معدن سنگ آهن Mina Feijao . این سد که در ایالت Minas Gerais متعلق به شرکت واله است. قطعا بر بازار سنگ آهن تاثیر خواهد گذاشت و این تاثیر در جهت افزایش تقاضا خواهد بود و بازار سنگ آهن را مثبت خواهد کرد. به لحاظ بررسی و تحلیل رفتاری نیز که الگوی رفتار مصرف کننده را بررسی می کند ، همواره زیانی در عرضه، تقاضاکننده را به لحاظ فکری به امکان کمبود عرضه می اندازد و رفتاری که از خود نشان می دهد افزایش تقاضاست در شرایط فعلی نیز به واسطه طوفان در استرالیا و تخریب سد در برزیل، تقاضاکنندگان را به تقاضای بیشتر و حتی احتکار در صورت عدم نیاز سوق می دهد.
بیشتر تجار، بازرگانان و تحلیل گران بازار به افزایش قیمت محصولات بالادستی، میانی و حتی پایین دستی چرخه فولاد بعد از تعطیلات عید شکوفه ها در چین خوشبین هستند. 
برای سال 2019 قیمت فولاد در چین و مهم تر از آن مذاکرات تجاری امریکا و چین فاکتور های اصلی اثر گذار بر بازار مواد اولیه خواهند بود.

عناوین برگزیده