تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۴۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
غریب پور:

کمیته مالی برای تامین الکترود گرافیتی تشکیل شد

می متالز - الکترود گرافیتی به‌عنوان خوراک اولیه ضروری در کارخانه‌های فولادسازی از سال 96 با کمبود بین‌المللی و به‌دنبال آن با افزایش نرخ روبه‌رو شد.
کمیته مالی برای تامین الکترود گرافیتی تشکیل شد

به گزارش می متالز، این روند گران شدن ادامه داشت و سبب شد الکترود گرافیتی با افزایش شدید قیمتی روبه‌رو شود. علاوه بر گران شدن جهانی الکترود گرافیتی، مشکل تحریم ها در کشور خودمان برای خریداران آن باری مضاعف است. از این رو با توجه به نیاز صنعت فولاد به الکترود گرافیتی بهتر است به فکر تاسیس واحدهایی برای این منظور باشیم یا در جهت کاهش ضریب مصرف و بهینه‌سازی آن گام‌ برداریم.

الکترود گرافیتی در کوره‌های قوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر هم کوره‌های القایی، کوچک هستند و در مجموع، ظرفیت کوره‌های قوس در ایران بیشتر است.

خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در این خصوص اخبار خوبی را در حاشیه نهمین همایش چشم انداز فولاد به خبرنگار معدن نامه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه الکترود گرافیتی هیچ جایگزینی در صنعت فولاد ندارد و فناوری آن در دنیا خاص به‌شمار می‌رود و دغدغه بسیاری تولیدکنندگان در حوزه فولاد است، طبق درخواست ما، کمیته مالی بابت تامین الکترود گرافیتی تشکیل شده که بودجه ای هم بابت آن اختصاص داده شده است و طبق برآوردها مشکل الکترود گرافیتی را برطرف می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: اولویت ما در ایمیدرو انجام درست امور تا رسیدن به نتیجه است، موضوعات و مشکلات حال حاضر صنایعی همچون فولاد و حتی روی، آلومینیوم، زغالسنگ و ... باید مورد بررسی قرار گیرند و بر اساس مسائل خاص آن ها، برطرف شوند.

وی در آخر گفت: اتاق فکر معدن، آماده دریافت دیدگاه های تشکل های معدن و صنایع معدنی است تا در شرایطی که فولاد کالایی استراتژیک برای کشور شده است به مشکلات آن با روش های درست رسیدگی شود.

عناوین برگزیده