تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۸۵۳۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولیدکنندگان قزوین نقش موثری در قطعه سازی و بومی سازی لوازم خانگی دارند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی در استان قزوین در زمینه دانش بنیان کردن محصولات خود، استفاده از اینترنت اشیا و در واقع قطعه سازی و ظرفیت سنجی واحد‌های تولیدکننده قطعات لوازم خانگی کشور کار‌های بزرگی انجام داده اند.

به گزارش می‌متالز، عزیز الله افضلی در جریان بازدید از دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به مشاهده موفقیت‌های بیشمار در عرصه دانش در حوزه لوازم خانگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر یکی از موضوعات ویژه وزارت صمت بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری جلوگیری از ورود کالا‌های مشابهی که ساخت داخل دارند، از مدت زمانی که این مهم در حال اجراست پیشرفت‌های خوبی در عرصه لوازم خانگی صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت صمت مکلف بوده که ماموریت مقام معظم رهبری مبنی بر داخلی سازی لوازم خانگی را اجرا کند که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به سمت بومی سازی قطعه و محصولات خودشان سوق داده شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: طی دو سال اخیر، لوازم خانگی ساخت داخل از کیفیت قابل قبولی برخوردار شده و تقاضای بازار دارد، پاسخ می‌دهد.

افضلی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد زیادی واحد تولیدکننده لوازم خانگی را داریم که در سطح بومی سازی، قطعه سازی و تولید دانش اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سویی برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در استان قزوین در زمینه دانش بنیان کردن محصولات خود، استفاده از اینترنت اشیا و در واقع قطعه سازی و ظرفیت سنجی واحد‌های تولیدکننده قطعات لوازم خانگی کشور کار‌های بزرگی انجام داده اند.

این مسوول ابراز امیدواری کرد: در سال آینده به ظرفیت‌های بهتری از بخش خودکفایی در صنعت لوازم خانگی برسیم و در رویداد آتی شاهد پیشرفت‌های خوبی در شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه تولید لوازم خانگی باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده