تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۸۹۹۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مازندران:

۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می‌شوند

‌می‌متالز - استاندار مازندران، راه‌اندازی ۱۰۴ واحد معدنی مازندران که در حال تعطیلی است را ضروری دانست و گفت: ظرفیت‌های معدنی مناسبی در مازندران وجود دارد که هرگاه بحث معدن مطرح می‌شود باید به فکر آورده‌های مالی و ارزش افزوده پس از استخراج باشیم.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در جلسه شورای معادن استان مازندران با اشاره به اینکه اداره کل صمت در سه موضوع صنعت، معدن و تجارت مسوولیت دارد لذا در هر بخش ضرورت آسیب شناسی و مسئله‌یابی باید صورت گیرد، اظهار کرد: ظرفیت‌های معدنی مناسبی در مازندران وجود دارد که هرگاه بحث معدن مطرح می‌شود باید به فکر آورده‌های مالی و ارزش افزوده پس از استخراج باشیم.

وی راه‌اندازی ۱۰۴ واحد معدنی مازندران که در حال تعطیلی است را ضروری دانست و گفت: به‌خاطر ایجاد تحول در اداره کل صمت سه میز صنعت، معدن و تجارت فعال می‌شود چرا که در بحث تجارت شاهد تلاطم‌هایی در بازار هستیم؛ به نوعی نتوانستیم در حوزه تجارت ماموریت‌های مهم را دنبال کنیم.

حسینی‌پور با تاکید بر بهره‌وری از معادن مازندران که ظرفیت خوبی برای اقتصادی این استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در مازندران باید شاهد صادرات محصولات معدنی باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: پیرامون بهره‌وری در مازندران چند صدایی وجود ندارد چرا که این مسائل به ضرر استان و مردم تمام می‌شود.

این مسوول با اظهار اینکه برنامه راهبردی پیرامون معادن استان در مدت سه ماه توسط اداره کل صمت باید تدوین شود تا برنامه جامع پنج ساله معادن مازندران ایجاد شود، گفت: سازمان محیط زیست با استفاده از فناوری‌های نوین، راهکار‌های استفاده از معادن را باید به فعالان این حوزه پیشنهاد دهد تا دستگاه‌های اجرایی پیرامون راهبرد توسعه‌ای معادن همسو شوند.

۲۵۷ معدن دارای پروانه در استان مازندران وجود دارد که برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انواع مواد معدنی در معادن استان شامل ذغال سنگ، سنگ آهک، فلورین، پوکه معدنی، گچ، روی و سرب، گرانیت، مرمریت، تراورتن، سلیسس، پوزولان، باریت، پیروتیت و ... است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده