تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۷۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی اداره کل صمت استان آذربایجان غربی

جلسه کمیته احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان برگزار شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان اظهار کرد: با استناد به مصوبه اولین جلسه شورای راهبری تحقق شعار سال جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید واحد‌های صنعتی و احیای واحد‌های راکد، کمیته تخصصی احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در استان شروع بکار کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی در اولین جلسه کمیته احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان که با حضور نمایندگان استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی در محل اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی برگزار شد گفت: با استناد به مصوبه اولین جلسه شورای راهبری تحقق شعار سال جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید واحد‌های صنعتی و احیای واحد‌های راکد، کمیته تخصصی احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در استان شروع بکار کرد.

وی افزود: عمده وظیفه این کمیته شناسایی واحد‌های راکد و نیمه فعال استان و اولویت بندی این واحد‌ها برای احیاء و بازگردانی به چرخه تولید می‌باشد، در این خصوص باید واحد‌هایی در اولویت احیاء قرار گیرد که قابلیت بازگردانی به چرخه اقتصاد را داشته باشند.

سرتیپی تصریح کرد: در راستای اجرای بازدید‌های یکشنبه‌های حمایت از تولید که تا کنون ۸۷ واحد مشکل دار و راکد که توسط مقام عالی استان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بازدید قرار گرفت. مصوبات اجرایی شده این کارگروه در خصوص ۴ واحد راکد مورد بازدید، ارزیابی شد که ۷۰ درصد از مصوبات در خصوص این واحد‌ها اجرایی گردیده است و مابقی مصوبات نیز در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فعال سازی و احیاء معادن راکد و غیر فعال از قوانین و مقررات خاص برخوردار بوده و مطابق ماده ۱۰ قانون معادن تنها راه احیاء و فعالسازی معادن، واگذاری آن از طریق مزایده عمومی به افراد واجد شرایط می‌باشد.

سرتیپی با اشاره به برگزاری مزایده عمومی در سال گذشته گفت: در راستای فعال سازی معادن استان در سال ۱۴۰۱ یک مرحله مزایده عمومی برگزار شد که ۴۰ معدن و محدوده معدنی با افراد واجد شرایط شرکت کننده در این مزایده واگذار گردید و در سال جاری نیز برابر برنامه ریزی انجام شده مقرراست، ۲۸۳ معدن و محدوده معدنی جهت احیاء از طریق مزایده عمومی در ۲ مرحله به افراد واجد شرایط واگذار خواهد گردد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

عناوین برگزیده